fbpx

Започна изграждането на най-дългия тунел у нас

Край Симитли започна пробиването на тръбата на тунел “Железница”, част от ЛОТ 3.1. на Автомагистрала “Струма”.

Край Симитли започна пробиването на тръбата на тунел “Железница”, част от ЛОТ 3.1. на Автомагистрала “Струма”.

Скатът на двете тръби е бетониран откъм Симитли, в момента на дясната се набиват тръби за т. нар.”чадър”, а на лявата само е маркиран сводът на тунела. Откъм Благоевград все още се работи по оформяне на площадката, предаде кореспондентът на БГНЕС за региона.

Съоръжението ще е с дължина около 2 км и ще бъде най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Изпълнението на поръчката е възложено на ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“, в което участват: „Джи Пи Груп “ АД, „Глобал Кънстръкшън “ ООД и „ВИА ПЛАН“ ЕООД. Стойността на договора е 185 370 370, 37 лв. без ДДС.

Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Срокът за проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на „Железница“ (от км 366+720 до км 369+000) e 1060 календарни дни. Съоръжението ще бъде с две отделни тръби за движение в посока. Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика и т. н.

Ще бъде изграден и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм гр. Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, които са съответно 132 м и 24 м, подпорна стена.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"