fbpx

Над 40% от фирмите ни нямат собствен сайт

През 2021 г. 96.1% от предприятията с 10 и повече заети лица имат достъп до интернет. С фиксирана интернет връзка разполагат 85.7% от предприятията, като при 39.8% максималната скорост за сваляне на данни е по-висока от 100 Mbps. Близо две трети (63.4%) от фирмите с 250 и повече заети лица разполагат със скорост за сваляне на данни по-висока от 100 Mbps, сочат данните на НСИ.

През 2021 г. 58.4% от предприятията предоставят на служителите си преносими устройства, даващи възможност за мобилна интернет връзка чрез мобилните телефонни мрежи, което е с 5.5 процентни пункта повече в сравнение с предходната година.

В същото време пандемията от COVID-19 е поставила сериозни предизвикателства пред бизнеса, налагайки предприемането на мерки за повишаване на гъвкавостта на работния процес. През предходната 2020 г. в предприятията са настъпили следните промени по отношение на отдалечения достъп:

  • при 17.2% са се увеличили заетите лица, които имат отдалечен достъп до служебната електронна поща;
  • при 14.7% са се увеличили заетите лица, които имат отдалечен достъп до ИКТ системите на предприятието (различни от електронна поща);
  • при 23.3% се е увеличил броят на проведените отдалечени работни срещи.

При по-голямата част от предприятията тези промени са предизвикани изцяло от пандемията от COVID-19.

Относителният дял на служителите в предприятията, които разполагат с достъп до интернет, е 36.8%, а 17.6% използват преносими устройства с мобилна интернет връзка за служебни цели. Най-много заети лица използват интернет и преносими устройства с мобилна връзка в сектор „Създаване и разпространение на информация и творчески продукти; далекосъобщения“ – съответно 92.3 и 54.6%.

През 2021 г. 51.9% от предприятията разполагат със собствен уебсайт, като най-голям е техният дял при фирмите с 250 и повече заети лица – 87.7%.

На сайта си предприятията основно предоставят следните функционалности:

  • информация за предлаганите стоки и услуги – 77.2%;
  • връзка или препратка към профила си в социална медия – 35.0%;
  • възможност за онлайн поръчки или резервации на стоки и услуги – 24.1%;
  • проследяване или проверка на статуса на направените поръчки – 14.9%.

През 2021 г. едва 38.9% от предприятията използват различни видове социални медии, за да развиват дейността си и да разширяват своето присъствие в интернет, като все пак относителният им дял се е повишил с 5.1 процентни пункта в сравнение с 2019 година. Най-популярни са социалните мрежи (Facebook, LinkedIn, Xing, Yammer и др.), в които 37.9% от предприятията поддържат свой профил, следвани от уебсайтовете за споделяне на мултимедия (YouTube, Instagram, Flickr, SlideShare, Pinterest, Snapchat и др.) – 11.9%.

По отношение наинтернет на вещите“ 15.0% от предприятията използват различни видове взаимносвързани устройства или системи с цел оптимизация на бизнеса.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"