fbpx

Tesla намали цените си за китайския пазар

Tesla намали началните цени за своите автомобили Model 3 и Model Y с цели 9% в Китай, обръщайки тенденцията на увеличения в индустрията на фона на признаци за спад в търсенето на най-големия автомобилен пазар в света, съобщава Ройтерс.

Намаленията, публикувани в китайския уебсайт на гиганта за електрически превозни средства (EV), са първите за Tesla в Китай през настоящата година и идват, след като компанията започна да предлага някои стимули на клиенти, избрали нейната застраховка.

Акциите на базираната в Тексас фирма паднаха с 4,9% до 203,9 долара в началото на търговията.

Началната цена за седана Model 3 е намалена до 265 900 юана ($36 727) от 279 900 юана, докато тази за спортния автомобил Model Y спада до 288 900 юана от 316 900 юана, показват цените на продуктите, посочени на китайския уебсайт.

Намаляването на цените следва коментара на главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск миналата седмица, че в Китай и Европа е в ход „своеобразна рецесия“, което предполата компанията да не изпълни целта си за доставка на автомобили тази година.

China Merchants Bank International (CMBI) заяви, че намаляването на цените на Tesla подчертава нарастващия конкурентен риск за производителите на EV в Китай, като продажбите в цялата индустрия се очаква да се забавят до 2023 г. „Намаляването на цените подчертава възможната ценова война, за която обръщаме внимание от август“, каза Ши Джи, анализатор в CMBI.

Tesla намали цените в Китай миналата година в опит да бъде по-конкурентоспособна в страната, докато в Съединените щати производителят повиши цените през последната година заради по-високата стойност на суровините.

Данните от днес показват, че продажбите на дребно в Китай са нараснали с 2,5% през септември, което е под очакваното увеличение от 3,3% и по-малко от половината от августовския ръста от 5,4%

Tesla вече е третият най-продаван производител на електромобили в Китай след BYD Motor и SAIC-GM-Wuling и е единственият чуждестранен играч в топ 15, публикуван от Китайската асоциация на леките автомобили.

Намалението на цените се дължи главно на общото слабо търсене на автомобили в Китай поради макро състоянието и конкуренцията с водещия местен играч BYD“, сочи анализаторът на Tiger Securities Бо Пей, цитиран от Ройтерс.

Tesla модернизира своята фабрика в Шанхай по-рано тази година, след което достави 83 135 произведени в Китай електромобила през септември, поставяйки рекорд за завода от началото на производството през декември 2019 г.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"