fbpx

Из националната анкета за предпочитаните от населението обувки…

През декември 1965 година в страната се провежда едно мащабно и знаково анкетиране на населението. То е извършено от научна група по „Търговия и обществено хранене“ към Министерството на вътрешната търговия.

Предмет на анкетата е потребителското търсене на обувки, а въпросите обхващат широк спектър от характеристиките, по които българите избират какво да купуват.

В-к „Икономически живот“ посвещава голям материал на това проучване, като от него избираме някои любопитни заключения.

Става ясно например, че се предпочитат обувки от гьон и телешки бокс. Данните от анкетата сочат, че 50 % от анкетираните мъже желаят обувките да са от гьон както за есенно-зимния, така и за пролетно-летния сезон, 63 на сто от тях предпочитат лицевата част да се изработва от телешки бокс и за двата сезона.

Предпочитанието към гьона е в следствие на това, отчита проучването, че обувките с гумени, грайферни и транспарантни ходила са обикновено демодирани, тежки, без подходящи разцветки.

По въпроса за качеството на обувките, предпочитанията са насочени предимно към производството на завод „Петър Ченгелов“ в Пловдив – особено за дамските обувки. 45 % от анкетираните искат продукция именно от този завод, докато 23 на сто предпочитат завод „9 септември“ в София и само 11 % – обувките на „Сърп и чук“ в Габрово.

Проучването е установило и липсата на достатъчни количества и асортимент всекидневни работни обувки. Това важи най-вече при дамските обувки, където желланията са за обувка с модна и елегантна линия и същевременно с ток до 3 см, който няма да изморява краката.

Сред препоръките на проучването е и това, че за производствното на удобни обувки, обединение „Пирин“ трябва да използва различни фасони калъпи за масово производство, които да бъдат съобразени с данните от измерването на краката, извършено от научния институт.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"