До средата на 2021 г. в системата на железницата влизат 15 нови локомотива, които ще обслужват основните и най-натоварени направления на страната.
Това e посочил министърът на транспорта Росен Желязков по време на откриването на жп гара Подуяне, пускането в експлоатация на два нови локомотива Сименс Смартрон и представяне на новата тежка механизация за поддръжка и ремонт на железния път.
БДЖ са подписали допълнително споразумение с изпълнителя за още 5 локомотива, които ще бъдат доставени до юни 2021 г., изтъква Желязков и допълва, че това са първите нови локомотиви, закупени от 1986 г. насам. „В бюджета за следващата година е заложено увеличение с 200 млн. лева за капиталови трансфери и субсидии, от които близо 115 млн. лева са за подвижен състав“, е заявил още министърът, цитиран от пресслужбата на ведомството.
По думите му за пръв път държавата ще има възможност да кандидатства за европейско финансиране за закупуването на тягов състав. „В рамките на Механизма за устойчивост и възстановяване се предвиждат над 750 млн. лева за жп инфраструктура и 250 млн. лева за нови влакове“, е обяснил още Желязков.
По отношение на обновеното приемно здание на жп гара Подуяне, министърът е посочил, че само за 2019 г. през жп гарата са преминали 147 000 пътници.
На събитието са представени и два нови високотехнологични влекача, собственост на НКЖИ, с които ще се осигури по-бърза и ефективна поддръжка на железния път в страната.