fbpx

КЗК глоби две вериги за подвеждащи промоции на олио, те обжалват

Активизиране демонстрира през последните дни Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), след като вчера обвини Лукойл България в злоупотреби, а на търговските вериги Кауфланд и Билла са наложени глоби за нелоялна конкуренция.

Двете са уличени в сходни нарушения, свързани с промоционални кампании за продажба на олио, като при Кауфланд олиото е марка „Плиска“, а в Билла – „Реоли“ и високоолеиново олио „Папас“.

От КЗК констатират, че по време на провежданите промоционални активности, е нямало налични количества от въпросните продукти в определени обекти. Комисията приема, че в случая безспорно е налице несъответствие на обещаното с рекламните послания за продажба с намалена цена на промоционалните продукти и фактическото изпълнение на рекламодателя.

Според КЗК рекламата има заблуждаващ характер по начина на нейното представяне, като дружествата са в състояние да отклонят към собствените търговски обекти потребителите, до които достигат рекламните послания, като по този начин може да се увредят интересите на конкурентите, които предоставят същите продукти на пазара.

И двете вериги са глобени в размер на 0,03% от нетните приходи от продажби на дружеството за 2022 г., като сумата за Кауфланд е 565 052 лв., а за Билла 250 089 лв.

И двете вериги веднага обявиха, че ще обжалват, тъй като не са извършили описаните нарушения.

От Билла коментират по-подробно, че през март 2022 г. не са увеличили цената на слънчогледовото олио, а са предложили продукта на цената, договорена с производителите няколко седмици преди самата промоция, като доставените количества многократно са надхвърляли обичайното търсене.

Въпреки това, заради широко тиражираните от медиите опасения, че военният конфликт в Украйна ще доведе до дефицит на храни в България, потребителите се ориентираха към презапасяване със стоки от първа необходимост„, обясняват от търговската верига. В резултат, продажбите на олио са достигнали рекордни нива и планираните за промоцията количества рязко са намаляли. Отделен фактор е невъзможността да бъде осигурена нова доставка в кратък срок, тъй като капацитетът на производителите на олио трябва да се ангажира поне 1-2 месеца предварително.

Коментира се, че КЗК приема липсата на достатъчно наличности за нелоялна търговска практика, като въобще не отчита външните и непредсказуеми за BILLA България обстоятелства, довели до високия интерес към олиото.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"