„Лукойл България“ може да спре работа. Това предупреди в интервю за БНР генаралният директор на най-големия доставчик на гориво у нас Булат Субаев.
Причината са готвените законодателни промени, свързани с данъчните складове. Според поправките компанията има едномесечен срок, в който трябва да раздели склада си на 7 отделни данъчни склада и да ги лицензира. Предвиденият срок е твърде кратък, подчерта Субаев.
„Законът поставя много кратък срок за подаване на заявки за привеждане на новите складове в съответствие и лицензиране – само един месец. Като имаме предвид сроковете, размера на необходимата работа и практическата невъзможност да ги спазим, то да, опасността да спрем работа е напълно реална“, коментира той пред националното радио.
Припомня се, че държавата предложи въпросните промени в Закона за акцизите и Закона за корпоративното подоходно облагане през Закона за здравето, чиито промени във връзка с извънредното положение се гледат днес в парламента.
Това притеснение изразява и Субаев – че поправката се предлага чрез законопроект, който няма нищо общо с акцизното законодателство, а е свързан с регулиране на извънредното положение и мерките за борба с коронавируса.
„Нашата компания е лицензиран складодържател от 2006 година. За 14 години дейността ни многократно е проверявана и никога не е имало никакви нарушения на данъчното и акцизно законодателство. Можем със сигурност да твърдим, че компанията е един от най-големите и лоялни данъкоплатци и затова нямам никакво логично обяснение защо подобни изменения се внасят в такъв спешен порядък“, отбеляза Субаев.
Той изтъква, че постъпленията в бюджета – какъвто е и мотивът на промените, не зависят от това на колко данъчни склада ще е разделена инфраструктурата.
От самото разделение допълнително в хазната нищо няма да постъпи, това ще повлече огромни инвестиции и административни разходи, заявява Булат Субаев.
По думите му, ще има увеличение на разходите за компанията, тъй като от логистична гледна точка се ликвидира една работеща инфраструктура и това неизбежно ще доведе до нарастване на разходите, за да може да се осигури непрекъснатост на доставките.