fbpx

Michelin залага на масовото производство на рециклирани гуми

Michelin поема по пътя на рециклирането. Френският и световен лидер в производството на автомобилни гуми се обедини с френската инвестиционна компания Antin и шведската компания за рециклиране Enviro Systems, за да създадат обща фирма за рециклиране на гуми. Делът на шведите ще бъде 30%, а мажоритарен акционер ще стане Antin, който направи основната инвестиция, съобщава Capital.fr.

Целта пред трите фирма е амбициозна и особено за Michelin, които искат масово да използват повторно рециклирани гуми за съществено намаляване на емисиите на въглероден диоксид.

С изграждането на няколко завода в Европа, капацитетът за рециклиране ще бъде еквивалентен на „един милион тона излезли от употреба гуми годишно до 2030 година“. Това е една трета от общото количество използвани гуми годишно на континента. Що се отнася до екологията, това би довело до „намаляване на емисиите на СО2 с 670 000 тона“, се казва в съвместно съобщение на трите фирми.

„Да се намалят емисиите с повече от 90%“

Рециклираните гуми вече съществуват, но това съдружие трябва да позволи „индустриализация на процеса“, обясняват от Enviro Systems. „Намерихме в Antin и Michelin идеалните партньори, за да ускорим заедно нашата експанзия, с цел да допринесем за екологичния преход на индустрията за гуми, като я направим кръгова“, казва президентът на Enviro, Алф Блумквист.

В рамките на това трио Enviro ще възстанови гумите и ще ги рециклира, използвайки своята патентована технология. Компанията извлича два компонента – пиролизни масла и сажди. След това тези два компонента ще бъдат закупени от Michelin, който ще произвежда нови гуми от тях.

Чрез замяната на първичните сажди с тези, рециклирани от Enviro, е възможно да се намалят емисиите, свързани с използването на конвенционални сажди, с повече от 90%“, твърдят от шведската компания. Първата фабрика на групата ще бъде базирана в Удевала в Швеция и може да заработи „до 2025 година“. Основната ѝ цел ще бъде да рециклира 40% от общия обем използваните гуми годишно в Швеция, а именно „34 500 тона гуми“. Макар че строителството на завода все още е „предмет на окончателно инвестиционно решение“, реално е то да започне през второто тримесечие.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"