Boeing Корпорация и Федералната авиационна администрация (FAA) са потвърдили, цитирани от Ройтерс, че изследват проблем с окабеляването, който потенциално би могъл да причини късо съединение на приземения модел 737 MAX.
Най-продаваният самолет на компанията бе принудително спрян от полети след две идентични катастрофи през март месец, отнели живота на 346 души.
При поредното си инспектиране от FAA са открили два снопа кабели, които са твърде близо един до друг и могат да предизвикат късо съединение, което потенциално да доведе до срив, ако пилотите не реагират по подходящ начин.
Експерти от Boeing и Федералната авиационна администрация работят съвместно за отстраняване на проблема, като не се знае дали това ще доведе до промени в дизайна. Но ако рискът от новооткрития дефект бъде потвърден, конструкторът ще трябва да раздели кабелите в 800 вече произведени самолета 737 MAX.
Компанията ще спре производството на 737 MAX засега, след като преди месец бордът на Boeing уволни изпълнителния директор Денис Мюленбург.
Заради финансовите трудности на компанията може да се наложи да вземе допълнителен кредит в размер до 5 млрд. долара, за да помогне за покриване на разходите, свързани със 737 Max. Така дълговете на компанията могат да достигнат 15 млрд. долара през първата половина на настоящата година, съобщава „Уолстрийт джърнъл“, позовавайки се на източници, запознати със ситуацията.
Компанията също така мисли да отложи някои капиталови разходи, да замрази придобиванията и да намали разходите за изследвания и разработки, за да запази паричен ресурс.