fbpx

Въздушният транспорт връща добрата си форма, показа Авиосалонът в Дубай

Авиосалонът в Дубай потвърди тенденцията на лекото въстановяване на пазара и доброто състояние на въздушния транспорт, съобщава Franceinfo.

Седемнадесетото издание на авиосалона в Дубай беше белязано от огромния успех на монофюзелажните самолети (с една пътека) предназначени за полети на дълги и средни разстояние. Израз на това е големият договор сключен между инвестиционния фонд Investissement Indigo Partners и Airbus за доставка на 255 самолета A321 NEO. Indigo Partners е американски фонд, специализиран в създаването и развитието на low cost компании. Той финансира по-специално Wizz Air в Унгария, Frontier в САЩ и Volaris в Мексико.

Самолетът на Boeing 737 MAX също показа, че се възвръща доверието към него с поръчката на 72 машини от младата индийска компания Akasa Air. Тази поръчка беше обявена със скромно комюнике в отсъствието на Дейв Калхун, главния изпълнителен директор на компанията.

Официалното представяне на A350 Cargo, изграден на базата на A350 1000, показа друга ясна тенденция в Дубай – доброто състояние на въздушния товарен транспорт. A350 Cargo е способен да свърже Европа с Австралия без зареждане и с полезен товар от 109 т – повече, отколкото Boeing 777 cargo.

Компанията Emirates на ОАЕ използва салона, за да представи своята класа Premium Eco, която е междинна между икономичната и бизнес класата. С нея ще бъдат оборудвани голяма част от самолетите А380 и 777 на компанията от Залива. Тя показва новата стратегическа ориентация на Emirates. Тази класа Premium Eco ще бъде комерсиализирана от февруари 2022 г. и ще бъде предоставена на най-верните пътници, членове на програмата за лоялни клиенти „Skywards“. Без съмнение тя е една от най-мащабните на пазара.

Тим Кларк, изпълнителен директор на Emirates, най-големият клиент на А380 със своите 116 самолета, не скъпи похвалите си за този супер джъмбо на Airbus. „Той направи чудеса за нас от гледна точка на налагане на нашата марка, на удовлетвореност на клиентите и генерираше основната част от печалбите ни преди кризата“, казва той.

До края на годината компанията от Дубай трябва да получи последните две машини А380. Макар че Air France, Lufthansa и Malaysia решиха да не възобновяват полетите на А380, въздушният гигант не е окончателно погребан. Britsih Airways смятат да го използват отново в полетите си до Дубай, Маями и Лос Анжелис. Сингапурските и Корейските въздушни линии решиха същото. Австралийската Qantas смята да го използва отново от април следващата година.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"