fbpx

Volkswagen твърдо залага на Европа за заводите си за батерии

Нуждите на Volkswagen от батерии се покриват до 2028 г. от трите потвърдени фабрики в Европа – заводът в Залцгитер в Германия, заводът на Northvolt в Швеция и планиран завод във Валенсия, заявява членът на борда Томас Шмал, цитиран от Ройтерс.

Производителят на автомобили все още цели 240 гигаватчаса капацитет за производство на батерийни клетки в Европа, но може да направи това с по-малко от първоначално планираните шест завода, уточнява Шмал.

Ние се придържаме към 240 гигаватчаса. Дали имаме нужда от пет или шест централи, зависи от стратегията за стимулиране на страните… това все още не е решено“, добавя той.

По думите му се очаква търсене на между 60 и 100 гигаватчаса капацитет в Северна Америка, но без да даваподробности каква част от този капацитет ще бъде осигурен от заводите, собственост на Volkswagen.

Беше недоразумение, че съобщенията за нови заводи в Северна Америка означават, че производителят на автомобили ще направи по-малко в Европа, заявява Шмал, добавяйки, че просто чака да види какво може да предложи Европа като отговор на американския Закон за намаляване на инфлацията (IRA).

Заводът във Валенсия, потвърден миналата година, трябва да започне производство през 2026 г. Не е необходимо Volkswagen да започне изграждането на нов завод в Европа до 2025 г., отбелязва още Шмал, добавяйки, че решение за следващото местоположение може да бъде взето по-рано, ако регулация, подобна на IRA се осъществи в Европа.

Производителят на автомобили стандартизира структурата на своите фабрики и батерии, но химията на батерията ще се различава за различните модели, казва Шмал: Батериите за моделите от начално ниво ще използват железен фосфат, докато моделите от средно ниво ще имат високо съдържание на манган и най-високо ниво модели с повишено съдържание на силиций.

Със своя блок за батерии PowerCo Volkswagen цели да стане важен играч, но не и единственият играч в областта на батериите, добавя Шмал, подчертавайки, че 95% от пазара на батерии е доминиран от азиатски играчи.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"