fbpx

Туитър забрани политическата реклама, Фейсбук под натиск

икони , приложения, телефон

Twitter забранява политическата реклама от 22 ноември. Това обяви в поредица от 11 кратки съобщения в социалната мрежа нейният създател и изпълнителен директор Джас Дорси. Пълният обем на промените ще бъде обявен на 15 ноември, след което ще влязат в сила.

Припомняме, само преди няколко дни във Фейсбук се случиха диаметрално противоположни процеси.

Там служителите написаха тревожно писмо до Марк Зукърбърг, в което изразяват притесненията си относно плановете на Зукърбърг да премахне проверката на факти именно в политическите съобщения.

Повече от 250 служители подписаха писмото, което бе публикувано на вътрешна система за съобщения на компанията. Те изразяват загриженост, че Facebook „е на път да отмени големите постижения, които продуктовите екипи са постигнали, що се отнася до идентифициране на фалшива информация, през последните две години“.

„Дезинформацията засяга всички нас“, се казва в писмото. „Тези настоящи политики, отменящи проверката на факти относно, хора работещи в политиката или такива, които се кандидатират за политическа длъжност, са заплаха за това, което Fb означава. Ние категорично възразяваме срещу тази политика.“

В същото време създадателят на Twitter заявява – „Решихме да прекратим всякаква политическа реклама в туитър в глобален мащаб. Вярваме, че разпространяването на политическо послание трябва да бъде заслужено, а не купено“.

„Дадено политическо послание печели публика, ако хората са решили да следват даден профил и да го споделят. Да се плаща за разпространението на послание премахва решението на хората и ги принуждава да четат едно силно оптимизирано и таргетирано политическо послание. Вярваме, че решението не бива да бъде компрометирано от парите.“

Интернет рекламата в социалните мрежи е все по-влиятелна и ефективна за търговски реклами. Това обаче крие „значителни рискове в политиката, където може да бъде използвана за въздействие върху гласове, засягащи живота на милиони“, пише Дорси.

О туита на Дорси става ясно, че първоначално е била идеята да се спрат рекламите само за кандидати за постове в политиката. Но рекламирането на определени теми е един от начините такава забрана да се заобикаля. В допълнение, не е честно всички, освен кандидатите в политиката, да купуват реклама за теми и въпроси, които искат да прокарат. Така че спираме и това“, заявява създателят на социалнаота мрежа.

Специално се уточнява, че новите регулации в Twitter няма да застрашават свободата на словото – тоест политически послания все така ще могат да се споделят, а политицитите ще продължат да имат пряк достъп до гражданите през социалната мрежа. Това, което ще спре, е плащането тези послания да бъдат по-широко и таргетирано разпространявани, без да са поискани от потребителите, пише Дорси.

Интересен факт е, че един от политиците, които се възпротивиха на решението на Facebook и подкрепиха писмото на служителите – конгресменът Александрия Окасио-Кортес, написа посланието си именно в Twitter.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"