fbpx

Кой е най-добрият начин да запазим данните на своя компютър?

Всеки човек в някакъв момент губи данни от компютъра си. Твърдият диск може да се развали, вируси като ransomware могат да заключат вашите файлове като заложници или случайна грешка може да изтрие важни файлове. Ако не сте архивирали компютъра си, можете да загубите информацията завинаги.

Резервните копия обаче не трябва да бъдат сложни или объркващи. Вероятно сте чували за безброй различни методи за архивиране, но кой от тях е подходящ за вас? И какви файлове наистина трябва да архивирате?

Всичко се отнася до вашите лични данни

Нека започнем с очевидното: какво искате да архивирате? Първо, важно е например да архивирате личните си данни. Винаги можете да преинсталирате операционната система и програмите си, ако твърдият диск се развали, но вашите собствени лични данни са незаменими.

Всички лични документи, снимки, домашни видеоклипове и всякакви други данни на вашия компютър трябва да се архивират редовно, тъй като никога не могат да бъдат заменени. Ако сте прекарали часове усърдно да копирате аудио CD или видео DVD, може да искате да архивирате и тези файлове, така че не е нужно да вършите всичко това отново.

Много начини да архивирате вашите файлове

Има много начини да архивирате вашите данни – като ги качите на отделни устройства или архивирате тези файлове на сървър през Интернет. Ето силните и слабите страни на всеки от тях:

1. Резервно копие на външен диск: Ако имате външен USB твърд диск, можете просто да архивирате към него, като използвате вградените функции за архивиране на вашия компютър. На Windows 10 и 8 използвайте File History. На Windows 7 – „архивиране на Windows“. На Mac „Time Machine“. Свързвайте по-често устройството към компютъра и използвайте инструмента за архивиране или го оставете включен винаги и той ще се архивира автоматично. Това е методът който аз използвам, тъй като преносимият твърд диск е полезен за много други неща, например при преинсталиране на операционна система.

Плюсове: Архивирането е евтино и бързо.
Минуси: Ако къщата ви бъде ограбена или засегната от пожар, резервното копие на файловете ви може да бъде загубено заедно с компютъра.

2. Резервно копие в интернет: Ако искате да обезопасите файловете си, можете да архивирате в интернет с услуга като Backblaze – добре познатата онлайн архивираща услуга, която харесвам и препоръчвам. За ниска месечна такса (около $ 5 на месец) тази програма се изпълнява на заден план на вашия компютър или Mac и автоматично архивира вашите файлове в уеб хранилището на услугата. Ако някога загубите тези файлове и се нуждаете от тях отново, можете лесно да ги възстановите.

Плюсове: Онлайн резервното копие защитава от всякакъв вид повреда на твърд диск, кражба, природни бедствия и всичко между тях.
Минуси: Обикновено тези услуги струват пари, а първоначалното архивиране може да отнеме много повече време, отколкото би било на външно устройство.

3. Използвайте услуга за съхранение в „облак“: Старите архиватори ще кажат, че това технически не е метод за архивиране, но за повечето хора той има достатъчно сходна функция. Вместо само да съхранявате вашите файлове на твърдия диск на компютъра, можете да ги съхранявате в услуга като Dropbox, Google Drive, Microsoft OneDrive или подобна „облачна“ услуга за съхранение. Те автоматично ще се синхронизират с вашия онлайн акаунт и с другите ви компютри. Ако вашият твърд диск се развали, пак ще имате копията на файловете, съхранявани онлайн и на другите ви компютри.

Плюсове: Този метод е лесен, бърз и в много случаи безплатен и тъй като е онлайн, ви предпазва от всички видове загуба на данни.
Минуси: Повечето облачни услуги предлагат само няколко гигабайта място безплатно, така че това работи само ако имате малък брой файлове, които искате да архивирате, или ако сте готови да платите за допълнително място за съхранение. В зависимост от файловете, които искате да архивирате, този метод може да бъде по-прост или по-сложен от програмата за директно архивиране.

Въпреки че програмите за архивиране като Backblaze и облачните услуги за съхранение като Dropbox са архивиращи услуги онлайн, те работят по коренно различни начини.

Dropbox е предназначен да синхронизира вашите файлове между персонални компютри, докато Backblaze и подобни услуги са предназначени за архивиране на големи количества файлове.

Backblaze иска да запази множество копия в различни версии на вашите файлове, така че можете да възстановите файла точно такъв, какъвто е в много точки от неговата история. И докато услуги като Dropbox са безплатни за малки количества данни, цената на Backblaze е толкова, колкото искате.

В зависимост от това с колко информация разполагате, едната може да бъде по-евтина от другата.

***
Източник: howtogeek.com




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"