Доклад на InterMiles установява, че 70% от потребителите в Индия са преосмислили предпочитанията си за плащане от пари в брой или карти към UPI (система за незабавни плащания в реално време, разработена от National Payments Corporation of India) или електронни портфейли.
Година след началото на пандемията, търговията в социалните медии отбелязва скок с 40% потребители, които влизат в системата за покупки. Стремежът им да минимизират точките на контакт, които биха могли да доведат до предаване на вируса, води до предпочитанието за безконтактно плащане и търговия чрез социални медии.
Докладът „Consumer Spending Sentiment Report“ на програмата за лоялност InterMiles установява, че след избухването на пандемията 70 процента от потребителите са променили начина на плащанията си – от пари в брой или карти към UPI или електронни портфейли. 44 процента от тях дори заявяват, че са започнали да използват UPI услуги повече от пари в брой или карти.
Докладът, базиран на отговорите на повече от 11 500 души от цяла Индия, също така установява, че има стремглава промяна към социалната търговия, като около 40% от потребителите заявяват, че сега използват по-често платформите на социални медии като Facebook и Instagram за пазаруване. Очаква се това пазарно поведение да революционизира маркетинговата екосистема в страната. 31 на сто от анкетираните казват, че използването на цифрови гласови асистенти като Alexa и Google Home за пазаруване се е увеличило в хода на пандемията.
Пандемията предизвика предпазливост по отношение на покупките. Предвид несигурността и внезапността на глобалната пандемия, близо 70 процента от индийците сега са поставили по-голям акцент върху осигуряването на бъдещето чрез увеличаване на инвестициите и спестяванията. Приоритетите за разходи се преобръщат, като 21% от потребителите увеличават разходите за основни продукти, докато несъществените разходи отбелязват почти незначително (3%) увеличение след появата на вируса.
Разходите за основни стоки и услуги като хранителни продукти и здравеопазване имат значителен ръст, съответно с 45% и 38%, докато потребителските разходи за несъществени неща като пътувания, развлечения и облекло, отбелязват рязък спад, намалявайки съответно с 68, 52 и 45 на сто.