Нужни ли са стратегически мерки, защитаващи клиента на NFT индустрията

Нужни ли са стратегически мерки, защитаващи клиента на NFT индустрията

Терминът „NFT“ премина от крипто жаргон към мейнстрийм приказка, на пръв поглед за една нощ. Трансакциите с NFT се утроиха само през 2020 г., което проправи пътя за масово приемане през 2021 г. Глобалното въздействие на цифровите колекционерски предмети беше наистина разкрито през март, когато Christie’s продаде на търг NFT на Beeple „Всеки ден: първите 5000 дни“ за огромните 69 милиона долара. Днес виждаме, че някои от най-добрите световни артисти, музиканти и спортисти се присъединяват към революцията NFT.

Този експлозивен растеж напомня за последния криптов бум през 2017 г., когато хората печелеха милиони, инвестирайки в крипто активи и продажби на токени. Малко след това пазарът спадна с 90 процента и 700 милиарда долара бяха заличени от световната пазарна капитализация от криптовалутите. Много хора напуснаха блокчейн сектора като цяло, а останалите запазиха доверието си в дългосрочната визия на индустрията.

Инвеститорите научиха някои трудни уроци по онова време, уроци, които остават ценни и до днес. С толкова оправдано вълнение около NFT, важно е да запомните, че това все още е спекулативен и потенциално променлив клас активи. Има тънка граница между изключителния ентусиазъм и прекалено рисковото поведение. Компаниите в сектора NFT трябва да помогнат на хората да инвестират отговорно, като обучат потребителите и въведат мерки за тяхната защита.

Да залагаш означава „да предприемеш рисковано действие с надеждата за желан резултат“, което за съжаление обобщава потребителското поведение в крипто и NFT средите. Както знаем, хазартът може да стимулира системата за възнаграждение на мозъка, което води до пристрастяване. Около 1 % от възрастните в САЩ имат хазартна зависимост, което може да ги накара да преследват непрекъснато залози, които водят до загуби, изчерпват спестяванията им, трупат дълг или дори прибягват до кражба или измама.

Компаниите, които улесняват залагането, търговията с крипто и закупуването на NFT, несъмнено предоставят услуга в търсенето, но това може да бъде за сметка на финансовото здраве на потребителя. Компаниите трябва да са готови да търгуват с краткосрочни приходи за цялостната репутация на сектора NFT и благосъстоянието на неговите участници. Това започва и завършва с образованието – хората трябва да разберат, че нестабилността и корекциите на пазара са нормални – отговорните компании също трябва да въведат някои тактически мерки, които могат да помогнат.

Първо, платформите, продаващи NFT, трябва да предприемат активни стъпки за защита срещу безразсъдното натрупване на NFT. Например, внедряваме автоматизиран контакт с потребители, които проявяват рисково поведение. Ако някой купува цифрови колекционерски предмети твърде бързо, той трябва да получи имейл, който да напомни за рисковете и да предостави ресурси за трупане на знания. Както при проблемния хазарт, алгоритмите могат да разпознаят това поведение, да предложат помощ и дори да ограничат достъпа до тези сайтове.

Второ, трябва да работим за ограничаване на спекулациите в сектора. Например, компания продава NFT с имена на домейни и внедява строги API, които блокират регистрацията на имена, свързани с известни търговски марки и хора. Това не позволява на спекулантите по-късно да продават тези имена на домейни на законните им собственици с цел печалба.

Трето, компаниите трябва да предлагат възстановяване, когато е възможно. Всеки изпитва „разкаяние на купувача“ от време на време. Поради естеството на технологията на блокчейн, това изисква усилия от страна на компаниите, но платформите могат да проектират по-удобни за потребителя системи, които изискват от хората да претендират за своите NFT или по друг начин да правят разумни решения в процеса на транзакциите, за да позволят възвръщаемост. След като име на домейн бъде продадено чрез дадена NFT услуга, всеки човек има време да поиска своето име и да го запише в блокчейна. Ако те искат да върнат покупката си преди да е записана, компанията им връща 100% от разходите в рамките на 14 дни. Мислете за това като за Amazon: можете да отмените или промените поръчката си, след като я направите, но преди тя да бъде изпратена.

Всички тези тактически мерки са част от по-голяма стратегия, която е от решаващо значение за дългосрочното здраве на нарастващия NFT сектор. Не искаме NFT да се превърне в индустрия, която причинява финансова разруха на хората или компрометира способността им да правят интелигентни и разумни инвестиции. С подход, който обучава потребителите и въвежда предпазни мерки, които да им помогнат по пътя, можем да гарантираме, че NFT могат да бъдат събирани и съхранявани в продължение на месеци, години и десетилетия напред.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"