С поредните си анкети Евростат изследва доколко гражданите на ЕС са готови да предоставят достъп до личните си данни в онлайн режим.
Според резултатите от проучването за 2020 г. 1 на всеки 2 души на възраст между 16-74 години отказва да разреши използването на лични данни в интернет за рекламни цели.
Тук данните варират в държавите-членки на ЕС. Най-висок дял се наблюдава в Холандия (73%), Финландия (70%), Дания и Германия (и двете 63%) и Испания (62%).
На другия край е България, последна в ЕС, с едва 10%, в компанията на Румъния (20%), Гърция (29%), Словакия (30%) и Латвия (32%).
![](https://ikj.bg/wp-content/uploads/2021/01/Data-privacy-day_share-993x1024.jpg)
46% споделят, че разрешават само ограничен достъп до географското си местоположение или изцяло отказват достъп до тази информация.
По-малко (40%) граждани на ЕС четат декларациите относно политиката за поверителност, преди да предоставят лични данни. 40% пък ограничават достъпа до своите профили или съдържание до сайтове за социални мрежи или споделено онлайн хранилище.
Едва 33% са проверили дали уебсайтът, на който са предоставили личните си данни, е защитен.