fbpx

Големите пари отиват при веган продуктите

Oatly, производител на алтернативи за млечни продукти, може да струва $ 10 милиарда, когато излезе на борсата тази седмица. Продажбата на акции е единица за измерване на променящите се предпочитания на потребителите.

Фокусът на това вълнение е Oatly, производител на заместител на мляко, направен от овес, който може да се излее върху зърнени храни или да се разпени за капучино. Шведската компания ще продаде акции публично за първи път тази седмица в оферта, която може да я оцени на 10 милиарда долара и да илюстрира промените в потребителските предпочитания, които променят и хранителния бизнес.

Вече не е достатъчно храната да има добър вкус и да бъде здравословна. Все повече хора искат да се уверят, че техният кетчуп, бисквитки или мазнини и сирене не спомагат топенето на полярните ледени шапки. Производството на храни е водещ фактор за изменението на климата, особено когато участват животни. (Кравите оригват метан, мощен парников газ.) Млечните заместители, направени от соя, кашу, бадеми, лешници, коноп, ориз и овес, се разраснаха в отговор на нарастващото търсене.

Имаме смела визия за хранителна система, която е по-добра за хората и планетата“, заявямат от Oatly в своя проспект. Очаква се акциите на компанията да се пуснат за търговия в Ню Йорк на 20 май.

За да оправдае своята оптимистична оценка, Oatly трябва да убеди инвеститорите, че може да доминира на пазар, където вече има голяма конкуренция и където големите конгломерати за храна тепърва започват да разгръщат своите огромни ресурси. Nestlé, най-големият производител на пакетирани храни в света, представи своя собствена млечна алтернатива, направена от грах.

Компанията се сблъска с негативни реакции от страна на някои фенове, след като Blackstone инвестира 200 милиона долара в Oatly миналата година. Стивън А. Шварцман, изпълнителният директор на Blackstone, е твърд поддръжник на бившия президент Доналд Тръмп, който твърди, че изменението на климата е измама.

Овесеното мляко е част от по-голямата тенденция към храна, която имитира животински продукти. Така наречените компании за хранителни технологии като Beyond Meat са събрали малко повече от 18 милиарда долара в рисково финансиране, според PitchBook, които проследяват индустрията. Растителните млечни продукти, които в САЩ включват марки като Ripple (направени от грах) и Moalla (банани), докараха 640 милиона долара миналата година, повече от два пъти повече от сумата, събрана година по-рано.

В Съединените щати заместителите на мляко като овесено и оризово мляко съставляват индустрия за 2,5 млрд. долара, която се очаква да нарасне до 3,6 млрд. долара до 2025 г., според Euromonitor. В световен мащаб се очаква индустрията от 9,5 млрд. долара да нарасне до 11 млрд. долара.

Въпреки че, продажбите на Oatly миналата година скочиха до 420 млн. долара от 204 млн. долара през 2019 г., компанията отчете загуба от 60 млн. долара, тъй като инвестира в нови фабрики, маркетинг и нови продукти. Oatly също продава млечната си напитка в различни вкусове, като например шоколад,както и млечни заместители на кисело мляко, сладолед, крема сирене и дори крем сметана.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"