fbpx

Потребителското доверие се повишава, по-голям е оптимизмът в градовете

магазин

През юли общият показател на доверие на потребителите се увеличава с 3.5 пункта спрямо нивото си от април. Повишаване на потребителското доверие се отчита сред населението както в градовете, така и в селата – съответно с 3.1 и 4.7 пункта, сочат данните на НСИ.

Макар общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца да бележи леко подобрение, има разлика в нагласите в градовете и селата.
Очакванията на живеещите в градовете са тази положителна тенденция да продължи и през следващите дванадесет месеца за разлика от населението в селата, което е малко по-песимистично настроено в сравнение с предходното наблюдение.

Оценките за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца са по-неблагоприятни спрямо три месеца по-рано, като и инфлационните очаквания за следващите дванадесет месеца се засилват.

По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите продължават да се изместват към по-умерените мнения, в резултат на което балансовият показател се понижава с 4.4 пункта.

В сравнение с април се наблюдава намаление на негативизма в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца и в очакванията им за следващите дванадесет месеца.

Регистрирано е и известно подобрение в намеренията на потребителите относно извършването на разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, за „покупка на кола“ и за „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"