fbpx

Facebook Shops – новият виртуален мол

Facebook създаде приложение, което позволява всеки да пазарува от любимите си магазини чрез социалната мрежа.

Компанията се надява Facebook Shops да помогнат за запълване на икономическа ниша, създадена от COVID-19, който попречи на много малки фирми да обслужват клиентите си.

Пандемията предлага възможност на Facebook да се превърне във виртуален мол за любимите магазини.

Facebook Shops ще позволи на бизнеса да продава продуктите си директно на потребители във Facebook и Instagram. За потребителите това означава, че ще могат да разглеждат и купуват продукти в самите приложения, вместо да бъдет пренасочени към онлайн магазин на трети страни.

„Това е най-голямата стъпка, която сме предприели до момента, за да активираме търговията през нашите приложения“, заявява изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг. „Основната идея тук е, че всеки малък бизнес може лесно да стартира свой магазин през нашите приложения, за да продава директно продукти на клиентите си.“

За да намерите подходящите магазини, ще трябва да посетите страницата на фирмата във Facebook и да видите дали има активиран бутон „Пазарувайте сега“. В Instagram можете да отидете на страницата на профила на бизнеса и да потърсите бутона „Преглед на магазин“.

Facebook залага, че много фирми ще искат да създадат виртуални витрини в социалната мрежа, особено сега, след карантината за COVID-19, която принуждава потребителите да стоят далеч от ралните магазини. „Ние виждаме много малки предприятия, които никога не са имали онлайн присъствие“, коментира Зукърбърг.

Създаването на магазин е безплатно, но търговските споразумения на Facebook отбелязват, че компанията ще вземе 5-процентова такса за транзакции при продажбата на стоки, обработени чрез нейните услуги. В идеалния случай предприятията, които получават увеличение на продажбите от своите виртуални витрини, също ще купуват и повече реклами в социалната мрежа. „По-голямата част от нашите рекламодатели са малки фирми и те всъщност представляват най-голямата част от приходите ни“, добавя създателят на Facebook.

Рекламите също са добър начин бизнесът да може да продава продукти директно на потребителите в приложенията на социалната мрежа. Потребителите ще могат да кликнат върху рекламите и да бъдат отведени до Facebook Shop-а на търговеца.

„Магазините са локализирани в същият сайт като рекламите, което означава, че няма повече да се превключва от приложението към бавен мобилен уеб браузър, където трябва да въведете отново кредитната си карта, когато изберете интересен продукт, който сте забелязали в постовете“, казва още Зукърбърг.

На фона на всичко това, компанията прави Facebook Shop лесен за интегриране в съществуващи платформи за електронна търговия, включително Shopify, BigCommerce и ChannelAdvisor, които вече помагат на малкия бизнес да продава онлайн.

Въпреки, че Facebook Shops може да предоставят толкова необходимото облекчение в борбата на бизнеса с икономическата криза, какво означава всичко това за поверителността на потребителите? Зукърбърг уверява: „Няма да споделяме това, което купувате, с вашите приятели или с някой друг без вашето разрешение.“

Самата компания обаче ще използва дейността на клиентите във Facebook магазини „за да персонализира опита на нашите приложения и да ви покажат по-подходящо съдържание, включително и реклами“, обяснява социалната мрежа в FAQ. „Това означава, че вашата активност в нашите приложения може да повлияе на това, което виждате в Магазини, а вашата активност в Магазини може да повлияе на това, което виждате във Facebook и Instagram. Например, ако разгледате колекции от велосипеди в магазини, може да видите повече съдържание, включително реклами, за велосипеди в постовете, историите и други места в нашите приложения. “

Компанията стартира Facebook магазини този вторник, като планира да я направи по-широко достъпна през следващите месеци. Това лято в САЩ, Facebook също така започва да представя Instagram Shop, който обещава да помогне на потребителите лесно да откриват нови продукти, които да купуват директно през приложението. Това се основава на експеримента на Instagram миналата година, за да започне да позволява на избрани марки да продават продукти директно в приложението.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"