fbpx

Не се отказваме от европарите за АМ“Струма“, твърди Терзийски

България не се е отказала от европейското финансиране на строителството на Автомагистрала „Струма“ през Кресненското дефиле. Това стана ясно от думите на председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски пред Нова ТВ.

Вчера от АПИ съобщиха, че България оттегля апликационната форма за изграждането на участъка.

„Не се отказваме от европейското финансиране, а изпълняваме препоръките на ЕК за намаляване на въздействието на увеличаващия се трафик върху околната среда“, обясни Терзийски.

„Целта е да отговорим на новите приоритети на Европейската комисия и приетия наскоро от нея Европейски зелен пакт“, каза още той.

Към проекта не се прибавят документи, а действия и мерки, които са планирани в доклада за ОВОС при рехабилитацията на съществуващото трасе на път Е-79.

Те ще се изпълнят тази година, а не при рехабилитацията на платното за Кулата, която е предвидена да се направи, след като е готово новото платно за София в участъка Крупник – Кресна.

По проект отсечката през Кресненското дефиле ще има две самостоятелни платна във всяка посока на движение. Платното за София ще бъде изградено по ново трасе, на изток от Кресненското дефиле, преминавайки в близост до Стара Кресна и Брежани, а платното за Кулата ще е по съществуващото трасе на Е-79.

Ще бъдат предприети и мерки за подобряване на пътната безопасност в участъка от Е-79, на който от 2010 г. до 2019 г. има 531 тежки пътни инциденти с над 235 пострадали.

Агенцията ще изпълни мерките до края на 2020 г. и ще бъдат направени необходимите действия и от другите държавни институции, за да може да се внесе апликационна форма, която гарантира финансирането с европейски средства.

„Продължаваме с необходимите процедури по избор на изпълнители, така че, когато дойде финансирането, да имаме веднага готовността да строим“, каза още председателят на АПИ. Той подчерта, че започналите строителни дейности в отсечката от Благоевград до Крупник и тунел „Железница“ са в друга утвърдена от ЕК апликационна форма и тяхното строителство продължава.

Като резервни проекти за финансиране по оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. АПИ и Министерството на транспорта  могат да предложат проекти на ЕК, които са на фаза, гарантираща тяхното завършване до края на програмния период. Един от възможните варианти е Автомагистрала „Европа“ между София и Калотина.

Шефът на дирекция „Изпълнение на проекти по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.“ в АПИ инж. Златка Петева обясни пред БНТ, че ще бъдат поставени оградни съоръжения, които ще ограничат достъпа на животните до пътното платно, ще се поставят мрежи за птици, за да се опази биоразнообразието в Кресненското дефиле.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"