С промяна в Закона за съдебната власт да се въведе информационна система „Единен регистър на вещите лица“, предлага Министерският съвет.
И в момента съществува специализиран софтуер за мониторинг и контрол на вещите лица. С него се систематизира и актуализира информацията за наличността, специалността и дейността на вещите лица, проведените експертизи и резултатите от тях.
Този софтуер обаче се използва от съдилищата поотделно, без да има взаимна свързаност между тях и единна база данни.
Създаването на автоматизирана информационна система „Единен регистър на вещите лица“ ще надгради съществуващия до сега регистър и ще позволи да се избегне фрагментарността при избора на специалисти.
Така органите на досъдебното и съдебното производство ще намират бързо и лесно експерти е подходяща специалност.
Системата ще разполага и с удобен интерфейс за избор на вещи лица на база на зададени критерии при необходимост от специфични експертизи и ниво на познание.
За всяко вещо лице системата ще поддържа електронно досие с история на изготвяните експертизи, решението на органа (приема или не заключението) и дали е предоставено в срок.