fbpx

След 15 юни решават ще има ли промяна в толтаксите

Приходите от толтакси от тежкотоварния трафик за 2020 г. на месечна база са съизмерими с тези от миналата година.

Това съобщи проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) пред БНТ.

Дали ще има промяна на обхвата на тол системата ще се реши след анализ заедно с представителите на превозвачите. Това ще стане след 15 юни, когато ще се обсъдят резултатите.

Според проф. Асенов при анализа на данните с представители на транспортния бранш, спедиторите, големите търговски вериги трябва да се прецени взаимодействието между тарифата и обхвата на пътищата с тол, както и промяната в натовареността на участъците извън толсистемата

Общата дължина на пътищата, за които камионите и автобусите плащат за изминато разстояние, е 3 115 км, в които се влючени 803 км автомагистрали и 2312 км първокласни пътища.

За 2 935 км пътища втори клас ставката е нулева.

„В област Смолян няма автомагистрала, нито първокласен път, което означава, че камионите и автобусите над 3,5 тона там се движат без да плащат такси. В Добричко панорамният крайбрежен път, който не е най-често използваният, е единствен с тол такси“, посочи  проф. Асенов.

Тол системата и таксите бяха определени в диалог с превозвачите, които се съгласиха, че след анализ на първоначалните резултати от въвеждането на системата може да се обсъжда промяната им.

От началото на тази година до края на май приходите от пътни такси са над 190 млн. лв., от които 163 млн. лв. са от е-винетки и над 27 млн. лв. – от тол такси.

Постъпленията от такси от тежкотоварния трафик за миналата година на месечна база са съизмерими с приходите сега, сочат данните.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"