Очаква се строителните дейности на тунел „Витиня“ на Автомагистрала „Хемус“ да завършат през втората половина на 2020 г.
Това е най-дългият пътен тунел у нас – 1195 м, и е в експлоатация от 1984 г.
С усилващи мрежи сега се изгражда част от третата конструктивна облицовка на тръбата за София. След като тя бъде поставена ще се положи хидроизолацията и последната четвърта облицовка на съоръжението, съобщиха от АПИ.
Преди да се достигне до този етап, тръбата бе укрепена с 55 км анкери. Дължината на един е 12 метра и се вкарва в стените за връзка между отделните облицовки и скалния масив.
При стартирането на ремонтните дейности в тръбата за София бяха открити множество пукнатини в облицовката и кухини. За запълването им са използвани над 2500 куб. метра бетон.
През миналата година бяха направени множество проучвания и експертизи. Въз основа на тях бяха предприети аварийно-възстановителни дейности съгласно европейската директива 2004/54/ЕО за минималните изисквания за безопасност на тунелите на Трансевропейската пътна мрежа (TEN-T).
Ще бъдат направени и три напречни връзки – две пешеходни и една пътна, които ще свързват двете тръби на тунела и ще се използват в случаи на инциденти.
Изпълнител на обекта е „Автомагистрали“ ЕАД. Индикативната стойност на аварийно-възстановителните работи е около 50 млн. лв. Ремонтираната тръба ще е с нова облицовка, хидроизолация, отводнителна и дренажна система, асфалтова настилка, пожароизвестяване, вентилация, видеонаблюдение, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене.