Договора за модернизация на железопътния участък Елин Пелин-Вакарел подписа генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски.
Отсечката е ЛОТ 1 от проект „Модернизация на жп участък Елин Пелин-Костенец“.
Стойността на договора за строителство е 498 800 012 лева без ДДС, а негов изпълнител е ДЗЗД „Джен-Дуй жп Елин Пелин“, включващо фирмите: „Дженгиз Иншаат Санайи Ве Тиджарет Аноним Ширкети“ АД, „Дуйгу Мюхендислик Иншаат Туризм Дъш Тиджаред Ве Санайи Лимитед Ширкети“ ООД. Срокът за изпълнение е 72 месеца.
Строителството е част от проекта „Модернизация на жп линия София-Пловдив“ и се осъществява със средства от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Участъкът между Елин Пелин и Вакарел е най-трудният за изпълнение от цялото трасе между София и Пловдив. Неговата дължина е приблизително 20 км и в обхвата му попада най-големият жп тунел в България, с дължина 6.8 км. Подобно съоръжение не е строено у нас от 50-те години на XX век, когато в периода 1949-1951 г. е изграден тунел Козница, свързващ Стара планина и Същинска Средна гора.
В рамките на обекта ще бъде построена нова гара в Елин Пелин, спирка Побит Камък, Разделен пост Вакарел и връзката му с гара Вакарел.