fbpx

Ремонтираха автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“ с над 65 млн. лева

10 големи съоръжения на автомагистралите „Тракия и „Хемус са ремонтирани през 2019 г. Това са 5 виадукта на АМ „Тракия“, 4 – на АМ „Хемус“ и тръбата за София на тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“.

Вложени са 65,3 млн. лв. от бюджета, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“.

През декември беше пуснато движението по изцяло обновеното платно за Варна на виадукта при 19-ти км на АМ „Хемус“, при с. Потоп, и „Коренишки дол“ при 36-ти км на АМ „Хемус“, с което се улесни пътуването преди Коледа.

Преди началото на активния летен сезон беше пуснат трафикът и по обновените платна за Варна на виадуктите при 37-ми и 51-ви км /„Разлив“/ на АМ „Хемус“ и по платната за Бургас на виадуктите при 13-ти, 15-ти и 20-ти км на АМ „Тракия“.

През есента бяха ремонтирани и платната за Бургас на съоръженията при 17-ти и 18-ти км на АМ „Тракия“, отчетоха от АПИ.

Ремонтът на тръбата за София на тунел „Витиня“ на магистрала „Хемус“ продължава и през следващата година и се предвижда да приключи през 2020 г.

Тогава съоръжението ще има модерни системи за пожароизвестяване, вентилация, видеонаблюдение, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене.

Агенция „Пътна инфраструктура“ продължава обновяването на мостовете по автомагистралите, защото не са ремонтирани от построяването им преди повече от 30 години.

Догодина се планира ремонт на платната за София на виадуктите при 13-ти, 15-ти, 17-ти, 18-ти и 20-ти км на АМ „Тракия“, платната за София на виадукта при 19-ти км, двата моста при 35-ти км на АМ „Хемус“ и платната за Варна на мостовете при 33-ти и 34-ти км на „Хемус“.

Планира се ремонт и на съоръженията при пътните възли „Ботевград“ – при 47-ми км, „Правец“ – при 52-ри км, и „Джурово“ – при 67-ти км на АМ „Хемус“.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"