fbpx

Как бизнесът да организира дейността си в условията на пандемия

Асоциацията на индустриалния капитал в България препоръчва мерки за ограничаване на разпространението на коронавирус – COVID-19, свързани с организация на дейността в офисите и предприятията.

Публикуваме ги без редакция:

  1. Използвайте възможностите на трудовото законодателство, за да създадете организация на работата, която не позволява събирането на множество хора на едно място в предприятието, с оглед намаляване на прекия контакт както между работниците и служителите, така и между тях и клиентите на работодателя.
  2. Помислете за въвеждане на надомна и/или дистанционна работа, където е възможно. При възможност да се регламентира работата от разстояние (от дома). При невъзможност – отпуск за работници над 65 г. и на такива с ТЕЛК-ове с респираторни или сърдечно-съдови заболявания.
  3. Провеждайте онлайн и с конферентни връзки дейности, като общи събрания, конференции, семинари, обучения, оперативки и други подобни.
  4. Създайте подходяща организация на работата, включително въвеждане на променливо работно време, използване на свободни работни помещения и др. Когато се въвежда променливо работно време, определете различни за работниците и служителите фиксирани периоди от време, в които те да бъдат на работните си места. В този случай е възможно да съчетаете променливото работно време с дистанционна и/или надомна работа. Така от една страна ще се избегне едновременното присъствие на всички работници в работните помещения, а от друга – няма да се прекъсне ежедневната връзка с работодателя с оглед ефективно изпълнение на работата.
  5. Ако в предприятието има свободни помещения, обособете нови работни места за работниците и служителите си, така че да се ограничи възможността голям брой работници и служители да полагат труд в едно помещение и да се осигури достатъчно пространство с оглед намаляване на контактите между тях. Възможно е да се ограничи прекият контакт между работещите в едно помещение чрез поставяне на вътрешни прегради.
  6. Присъственото полагане на труд да се извършва при спазване на строги мерки, на основа на издаване на заповед от страна на мениджмънта на компанията за задължителни мерки, които трябва да се спазват от служителите и работниците с цел превенция.
  7. Раздаване на адекватни лични предпазни средства на всички служители и работници, регулярна дезинфекция на работните помещения, регулярна дезинфекция на ръцете, прекратяване на ползването на посуда за многократна употреба.
  8. Строг ежедневен контрол на входа на производственото предприятие и мониторинг на здравословното състояние на служителите и работниците.
  9. Ограничаване на командировки и срещи както във фирмата, така и с клиенти. Използване на скайп, вайбър и други методи за провеждане на конферентна връзка по интернет.
  10. Създайте план за действие при установени случаи на заразени лицаработник със симптоми (температура над 37,3 С, суха кашлица и затруднено дишане), както и план при положителна проба на такъв работник, да има общ режим на информиране на ръководителите на засегнатите лица, в т.ч. с цел оперативно установяване на кръга от контактни лица в съответното дружество.
  11. При невъзможност за организация на работата по посочените по-горе начини, помислете за възможност да пуснете служителите в платен или неплатен отпуск, в зависимост от ситуацията.
  12. Граждани, компании и организации могат да задават своите въпроси относно COVID-19 денонощно на телефонен номер 02 807 87 57.



Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"