В процес на пълна реорганизация, известната автомобилна марка Land Rover ще изчезне, за да направи място на четири други: Range Rover, Discovery, Defender и Jaguar.
Една страница се затваря, за да се постави началото на нова ера, отбелязва Capital.fr. Историческото име Land Rover ще изчезне от автомобилните салони. На негово място автомобилната компания, собственост на индийския гигант Tata, ще предлага четири оригинални марки: Range Rover, Discovery, Defender и Jaguar. Новият субект, който се нарича JLR, ще възприеме т. нар. концепция „Къща на марките“ (House of Brands), за да се подсили ексклузивната стойност на всяка фамилия автомобили, посочва automobile-magazine.fr.
Почитателите на марката могат да бъдат спокойни, тъй като логото на Land Rover ще остане на модела „Land Rover“, както и в социалните мрежи и в търговската мрежа. Малко неща изтекоха относно маркетинговата стратегия, която JLR възнамерява да възприеме и по-специално начина, по който производителят ще интегрира „Land Rover“ в рамките на марката Range Rover или Discovery.
Край на независимите автомобилни дилъри
Трябва да се отбележи, че производителят също възнамерява да промени дистрибуторската си стратегия, като възприеме модела на директни продажби чрез мрежа от представителства. Отминаха дните на независимите дилъри. Последните вече ще бъдат „представители“ на JLR, отговорни за маркетинга на автомобилите на производителя, като ще получават комисионна за всяка продадена кола.
Тази стратегия се вписва в един голям план за преструктуриране, разработен от новото ръководство на Jaguar Land Rover (JLR), което възнамерява да препозиционира групата като производител на луксозни автомобили до 2030 г., като водещо място ще заеме тяхната електрификация. Неговото начало ще бъде поставено през 2024 г. с пускането на първия изцяло електрически Range Rover.