fbpx

До 13 април събират оферти за надзора на тунела под Шипка

Обществената поръчка за строителен надзор при изграждането на тунела под връх Шипка е за 6 243 600 лв. без ДДС. Офертите се подават до 13 април 2020 г.

Агенция „Пътна инфраструктура“ обяви тръжната процедура.

Поръчката за строителството на тунела беше открита през октомври м. г. с индикативната стойност 267,2 млн. лв. без ДДС и срок за изпълнение близо 3 години и половина. Оферти се подават до 9 април 2020 г.

Ще бъде изграден участък с дължина 10,5 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово – Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4 км. Тунелът под Шипка ще е с дължина 3,2 км. Останалите 4 тунела са по-малки – съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м.

Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 армирани насипа, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и др.

Съоръжението ще се намира на 1 км западно от прохода „Шипка“ и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната – в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение по 3,75 м, две водещи ивици по 0,50 м и два тротоара по 0,85 м.

Чрез тунела ще се преминаването през Стара планина в централната част на България. Ще се обслужват направленията Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"