Агенцията по заетостта стартира процедура за кандидатстване на работодатели за изплащане на средствата по реда за запазване на заетостта на работници и служители след периода на извънредното положение.
Така започва своеобразният трети етап от подкрепата, аналогична на предоставяната по придобилата публичност мярка 60/40, чието действие приключи на 15 октомври 2020 г.
Подкрепата за новия етап е отново 60% от осигурителния доход на работниците и служителите, но вече за август и ще се предоставя за период до 3 месеца, считано от 1-ви октомври до 31-ви декември 2020 г.
Информация за работодателите, процедура за кандидатстване, съдържаща условията, изискванията, реда и начина за кандидатстване, са публикувани на електронния сайт на Агенцията по заетостта, в рубриката „Финансови стимули за запазване на заетостта”.
Работодателите, получили средства в предходните месеци, ще могат на този етап на мярката да се възползват от някои административни облекчения, като например съкратен образец на заявление и намален пакет приложения към него.
Заявлението и документите за изплащане на средства се подават към Дирекция „Бюро по труда”, обслужваща територията по мястото на работа на работниците и служителите.
В случай на повече обекти в различни населени места, работодателите могат да подадат едно общо заявление за работниците и служителитe от всички обекти в една Дирекция „Бюро по труда”, на чиято територия се намира поне един обект на работа.
Препоръчително е, работодатели, които осъществяват дейност на обекти на територията на Столична община и извън нея, да подават документи за кандидатстване в „Бюро по труда извън София.
Документите могат да се подават по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване /ССЕВ/ или чрез лицензиран пощенски оператор, както и на място в съответната Дирекция „Бюро по труда”.