fbpx

Работодатели вече могат да кандидатстват за помощи за запазване на заетостта

Агенцията по заетостта стартира процедура за кандидатстване на работодатели за изплащане на средствата по реда за запазване на заетостта на работници и служители след периода на извънредното положение.

Така започва своеобразният трети етап от подкрепата, аналогична на предоставяната по придобилата публичност мярка 60/40, чието действие приключи на 15 октомври 2020 г.

Подкрепата за новия етап е отново 60% от осигурителния доход на работниците и служителите, но вече за август и ще се предоставя за период до 3 месеца, считано от 1-ви октомври до 31-ви декември 2020 г.

Информация за работодателите, процедура за кандидатстване, съдържаща условията, изискванията, реда и начина за кандидатстване, са публикувани на електронния сайт на Агенцията по заетостта, в рубриката „Финансови стимули за запазване на заетостта”.

Работодателите, получили средства в предходните месеци, ще могат на този етап на мярката да се възползват от някои административни облекчения, като например съкратен образец на заявление и намален пакет приложения към него.

Заявлението и документите за изплащане на средства се подават към Дирекция „Бюро по труда”, обслужваща територията по мястото на работа на работниците и служителите.

В случай на повече обекти в различни населени места, работодателите могат да подадат едно общо заявление за работниците и служителитe от всички обекти в една Дирекция „Бюро по труда”, на чиято територия се намира поне един обект на работа.

Препоръчително е, работодатели, които осъществяват дейност на обекти на територията на Столична община и извън нея, да подават документи за кандидатстване в „Бюро по труда извън София.

Документите могат да се подават по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване /ССЕВ/ или чрез лицензиран пощенски оператор, както и на място в съответната Дирекция „Бюро по труда”.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"