Правителството реши да отпусне от бюджета за 2020 година 2 435 000 лв. на Министерството на туризма.
Средствата ще бъдат за начало на на масирана рекламна кампания за популяризиране на зимния туризъм в България както на вътрешния, така и на целеви за страната ни пазари.
Министрите смятат, че тази рекламна кампания се явява една от много стъпки, които Министерството на туризма предприема за спасяване на зимния туристически сезон и стабилизиране на българския туристически бизнес – един от най-силно засегнатите сектори от пандемията COVID-19.
Международната рекламна кампания ще бъде насочена главно към съседните на България страни, чиито граждани могат да посетят страната ни с автомобили.
Имайки предвид, че авиокомпаниите в момента не осъществявате редовни полети, а всички чартърни програми от Германия, Великобритания и Израел бяха спрени в последния месец, то възможността за туристическо посещение с автомобил се явява изключително важно предимство на туристите от балканските страни. Това е една от причините рекламата за зимния туристически сезон да бъде насочена главно към гражданите на Румъния, Гърция, Турция, Сърбия и Република Северна Македония.
Министерският съвет промени и утвърдените разходи за персонал по бюджета на Министерството на туризма за 2020 г.
Одобрява се увеличение на разходите за персонал по бюджетна програма „Подобряване на политиките и регулациите в сектор туризъм“ към политиката в областта на устойчивото развитие на туризма със сумата от 100 000 лева, за сметка на намаление на разходите по показател „Издръжка и други текущи разходи“ на същата бюджетна програма.
С постановлението се осигурява финансов ресурс за реализиране в срок на дейности по преодоляване на последиците от пандемията COVID-19, нанесени на туроператори, което ще позволи на Министерството на туризма да наеме външни оценители за администриране на изключително големия брой проектни предложения на туроператорите, които използват въздушни превозвачи с валиден оперативен лиценз за изпълнение на чартърни полети до Република България с цел туризъм, за да предостави държавна субсидия в размер на 35 евро за всяка седалка от максималния пътнически капацитет на самолета за всеки полет.