fbpx

Трябват директни стимули за потребителите, зимата ще е много трудна

Трябва да се вземат адекватни мерки за подпомагане на крайния потребител, директно. Това ще е добре за цялата икономика, тъй като парите ще бъдат използвани в закупуването на стоки и услуги и задвижване на потребителското търсене, което ще е важно за зимните месеци, тогава ще е много трудно.

Това заяви проф. Преслав Димитров, декан на Стопанския факултет в Югозападния университет. Той представи пред БНР научно изследване, което е обхванало целия период от началото на разпространението на коронавируса у нас досега. С много голяма точност е прогнозирано развитието на заразата.

Според Димитров навлизаме в четвъртата вълна. Новозаразените в следващите месец-два може да надхвърлят по 1200 души на ден, особено ако не се вземат по-строги мерки.

Целта на научната му работа е насочена към проучване на влиянието върху икономиката и конкретно в туризма. Там прогнозата също е стряскаща – зимен сезон почти няма да има.

„Става дума за метода на Холт-Уинтърс за двойно експоненциално изглаждане при наличие на тенденции за циклично развитие. При изследването се вземат всички статистически данни за броя на заразените и се прави една крива на развитието. Ако тя е достатъчно дълга, може да се извлече логиката ѝ на развитие“, поясни проф. Димитров.

Според проф. Преслав Димитров със спирането на туристическата индустрия по време на зимния сезон ще нарасне безработицата. Ако не се вземат мерки за ограничаване на заразяването, сезонът ще е провален.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"