Повече от половината европейски потребители (57%) заявяват, че пазаруват онлайн и използват различни виртуални преживявания, като домашни фитнес класове, стрийминг платформи за филми и телевизия и онлайн курсове повече от всякога по време на карантината.
Това показва проучване на Mastercard, според което 37% от потребителите са започнали да извършват банкови операции онлайн, 31% са придобили нови кулинарни умения от уроци в интернет, 26% взимат участие във виртуални фитнес класове, а 22% са започнали да учат нов език онлайн.
Според проучването, кризисната ситуация е направила потребителите и по-щедри – повече от една четвърт (28%) казват, че са дарили за благотворителност онлайн през последния месец.
Също така, анкетата отчита 36% ръст на хората, които пазаруват стоки от първа необходимост онлайн. Увеличено е поръчването на книги с 32%, на машинки за подстригване на коса – с 19% и фитнес уреди – с 13%.
Повече от една трета се включват в музикални стриймове, 31% играят видео игри, а 24% са се възползвали от възможността да посетят музей с виртуален тур.
Навиците за онлайн пазаруване отразяват поведението на потребителите в реалния живот, като 81 на сто от тях са типични ловци на сделки в магазина, които прекарват часове в търсене на най-добрата оферта.
87% внимават какво и къде пазаруват онлайн, като една трета твърдят, че се притесняват да станат жертва на онлайн измама.
„Сега повече от всякога хората се нуждаят от достъп до дигитална икономика и ние непрекъснато работим за превръщането на онлайн пазаруването в по-лесно, безпроблемно и сигурно изживяване за всички, независимо дали пазарувате стоки от първа необходимост или си подарявате виртуално преживяване“, коментира Марк Барнет, президент на Mastercard за Европа.
Mastercard дава и препоръки за безопасно онлайн пазаруване:
• Избирайте защитени уеб страници. Защитените страници започват с „https“ и съдържат символ на заключен катинар в браузъра.
• Пазете данните си в безопасност. Никога не изпращайте данните си на банкова или кредитна карта по имейл, текстово съобщение, социални медии или по телефона.
• Актуализирайте защитата си за сигурност. Уверете се, че актуализирате защитата, независимо от устройството, което планирате да пазарувате, независимо дали това е вашият телефон, лаптоп или таблет.