Китай и Русия завършиха първия мостов път между двете страни – през река Амур. Общата дължина е 20 километра и включва 6 километра път в Китай, 13 километра – в Русия, а самият мост над река Амур е 1080 метра.
Мостът, който свързва руския Благовещенск и китайския Хейхе, е построен на концесия от руско-китайска компания и пътуването по него ще бъде платено. Срокът на изплащане е 16 години, съобщи Ройтерс.
Разходите за строителство от руска страна възлизат на около 13,6 милиарда рубли, а от китайската – 5,2 милиарда рубли.
Строежът е завършен, но мостът се планира да бъде пуснат в експлоатация през 2020 година. Капацитетът е 630 камиона, 164 автобуса и 68 автомобила на ден.
„Формираме нов международен транспортен коридор. Надяваме се, че обемът на селскостопанския износ ще достигне качествено ново ниво“, заяви управителят на Амурска област Василий Орлов.
Планира се товарният поток по моста да бъде значително увеличен след завършването на митническия и логистичен терминал Kanikurgan от руската страна на моста, съобщиха по-рано руските компании GK Region и Transcontainer.
GK Region планира да инвестира в строителния проект на Kanikurgan повече от 8 милиарда рубли.
Проектът ще увеличи товарния трафик през моста десетократно до 2030 г.