fbpx

Държавната компания „Автомагистрали“ увеличава двойно персонала си

През 2019 г. в държавното дружество„Автомагистрали“ работа са започнали 201 инженери, проектанти, геодезисти, машинисти, строителни работници, счетоводители и технически ръководители. Догодина ще има още назначения, съобщиха от фирмата.

Има много желаещи, защото възнагражденията са над средните за сектора, а осигуровките са върху пълния размер на заплата, коментира изпълнителният директор Стоян Беличев.

Заради нарасналия обем на дейността, значително са увеличени строителните и транспортните машини. Купен е 40-тонен булдозер, последна дума на техниката, 43 нови товарни автомобила.

Компанията вече разполага и с модерна апаратура, която поставена върху дрон, може да прави геодезическо заснемане от въздуха. Това позволява прецизно отчитане на свършената работа и използваните материали, но пести време и средства. Ако геодезическото заснемане трябва да се прави на терен, ще е необходим екип от 12-15 геодезиста, а за участък от 10 км ще им бъдат нужни 10 месеца.

В момента се извършва преструктуриране на компанията. Едно от направленията й ще е свързано с текущите ремонти и поддръжка на магистралите, второто – с изграждане на новите участъци на  „Хемус“, и третото – с укрепване на свлачища, срутища и пропадания по републиканската пътна мрежа.

През т.г. започна строителството на 134 км от магистрала „Хемус“, за които бяха осигурени 1,35 млрд. лв. В момента се извършват изкопи, насипи, водостоци и селскостопански подлези в участък 1 – между 94-ти и 96-ти км. Поетапно ще се издават строителни разрешителни и за останалите отсечки от трасето.

В най-напреднал етап от провеждането на процедурите са участъците от п. в. „Боаза“ до пътен възел „Дерманци“, включително, и от пътен възел „Каленик“ до пътен възел „Плевен“.

За трите участъка – от края на п. в. „Плевен“ до път 1-5 Русе – Велико Търново изпълнителят изготвя техническите проекти, които трябва да се представят в АПИ за преглед и одобрение. Провеждат се и процедурите по актуализация и одобрение на ПУП – Парцеларен план, по който ще се извършва отчуждаването на терените. Очаква се разрешението за строеж на трите участъка или на части от тях да се издаде в средата на 2020 г.

През 2019 г. са ремонтирани 10 големи съоръжения на автомагистралите „Тракия и „Хемус“. Това са 5 виадукта на АМ „Тракия“, 4 виадукта на АМ „Хемус“ и тръбата за София на тунел „Витиня“.

Агенция „Пътна инфраструктура“ планира за 2020 г. да възложи ремонти на пет виадукта на АМ „Хемус“ и пет – на АМ „Тракия“.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"