fbpx

В градовете са по-скептични за развитието на икономиката, сочат данните на НСИ

Общият показател на доверие на потребителите се покачва с 3.3 през юли т.г. пункта в сравнение с април . При населението в градовете увеличението е 2.7 пункта, а в селата – 4.5 пункта. Това сочат данните на националната статистика.

Фиг. 1. Показател на доверие на потребителите.

Според оценките на потребителите има известна положителна промяна в развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца.

Фиг. 2. Оценка за общата икономическа ситуация в страната през последните 12 месеца.

Очакванията на живеещите в селата са тя да продължи и през следващите дванадесет месеца за разлика от населението в градовете, което е малко по-песимистично настроено в сравнение с три месеца по-рано.

Фиг. 3. Очаквания за общата икономическа ситуация в страната през следващите 12 месеца.

Оценките на населението в селата финансовото състояние на домакинствата леко се подобряват, докато мненията на живеещите в градовете са по-резервирани.

Фиг. 4. Оценка на финансовото състояние на домакинствата през последните 12 месеца

Същевременно обаче прогнозите за следващите дванадесет месеца и на градското, и на селското население са по-неблагоприятни, в резултат на което общият балансов показател намалява с 1.8 пункта.

Фиг. 5. Очаквания за финансовото състояние на домакинствата  през следващите 12 месеца.

Потребителите считат, че през последните дванадесет месеца има леко понижение на потребителските цени, като и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.

Фиг. 6. Инфлационни очаквания за следващите 12 месеца.

За безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към по-умерените мнения, вследствие на което балансовият показател се понижава с 10.9 пункта.

Фиг. 7. Очаквания за безработицата през следващите 12 месеца.

Последната анкета регистрира малко по-позитивна нагласа в намеренията на потребителите да извършват разходи за „покупка на кола“ през следващите дванадесет месеца.

Фиг. 8. Намерения за закупуване на кола през следващите 12 месеца.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"