Общият показател на доверие на потребителите се покачва с 3.3 през юли т.г. пункта в сравнение с април . При населението в градовете увеличението е 2.7 пункта, а в селата – 4.5 пункта. Това сочат данните на националната статистика.
Фиг. 1. Показател на доверие на потребителите.
Според оценките на потребителите има известна положителна промяна в развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца.
Фиг. 2. Оценка за общата икономическа ситуация в страната през последните 12 месеца.
Очакванията на живеещите в селата са тя да продължи и през следващите дванадесет месеца за разлика от населението в градовете, което е малко по-песимистично настроено в сравнение с три месеца по-рано.
Фиг. 3. Очаквания за общата икономическа ситуация в страната през следващите 12 месеца.
Оценките на населението в селата финансовото състояние на домакинствата леко се подобряват, докато мненията на живеещите в градовете са по-резервирани.
Фиг. 4. Оценка на финансовото състояние на домакинствата през последните 12 месеца
Същевременно обаче прогнозите за следващите дванадесет месеца и на градското, и на селското население са по-неблагоприятни, в резултат на което общият балансов показател намалява с 1.8 пункта.
Фиг. 5. Очаквания за финансовото състояние на домакинствата през следващите 12 месеца.
Потребителите считат, че през последните дванадесет месеца има леко понижение на потребителските цени, като и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.
Фиг. 6. Инфлационни очаквания за следващите 12 месеца.
За безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към по-умерените мнения, вследствие на което балансовият показател се понижава с 10.9 пункта.
Фиг. 7. Очаквания за безработицата през следващите 12 месеца.
Последната анкета регистрира малко по-позитивна нагласа в намеренията на потребителите да извършват разходи за „покупка на кола“ през следващите дванадесет месеца.
Фиг. 8. Намерения за закупуване на кола през следващите 12 месеца.