fbpx

Дигиталната трансформация на бизнеса след COVID-19

Внедряването на иновации помага за по-висока ефективност и конкурентоспособност, които биха позволили на предприятията да преминат успешно през нeпрекъснато променящата се пазарна ситуация, наложена от новата реалност.

Това е мнението на Димитър Ганев, съдружник в компанията E-CARD. Защита на данните, гъвкавост на използваните IT решения и бърза адаптивност към условията на пазара са само част от предизвикателствата пред бизнеса.

Пандемията изпрати милиони хора да работят от вкъщи за пръв път, защото офисите бяха затваряни, за да се ограничи разпространението на вируса.

COVID-19 пандемията принуди компаниите в повечето сектори да променят начина, по който доставят своите продукти и услуги. Целият образователен сектор например трябваше да затвори врати и да премине към модел на дистанционно обучение.

Това оказа многостранно въздействие върху ИТ услугите, коментира Димитър Ганев. Работещите по основната дейност служители не бяха единствените, които трябваше да преминат към работа от вкъщи. Много ИТ специалисти са в същата ситуация и това постави мениджърите пред предизвикателство в управлението.

„ИТ мениджърите трябва да поставят ясни очаквания пред екипа си, да дефинират ясно задачи, приоритети и управление на времето. Те трябва да следят и за претоварване на екипа. Ситуацията е много стресова за продължителен период от време и добрите ръководители трябва да имат това предвид и при краткосрочните, и при дългосрочните решения“, обясни Ганев.

Важна част от управлението на разпръснат ИТ екип е създаването на протокол за отдалечена комуникация. „За нас е важно да организираме ефективен начин за работа на хелпдеска, за да гарантираме, че всички ежедневни инициативи и приоритети са обработени, и да осигурим поддръжка в реално време на клиентите“, подчерта той.

Въпросът, който компаниите трябва да си зададат, е защо да направят инвестиция в IT и как тя ще им помогне, а самият процес на дигитална трансформация трябва да започне там, където тя е най-ефективна за клиентите.

Целта в случая е да се увеличи желанието за покупка от страна на клиента, като в същото време се намалят разходите за ресурси, благодарение на внедряването на иновативни IT решения и технологии.

Това може да се постигне чрез трансформация в две посоки – подобрение на индустриалната верига на добавена стойност, характерна за специфичния индустриален сегмент, в който оперира компанията, и подобрение във веригата на добавена стойност в самата организация, която включва както основните дейности (доставки, логистика, операции и производство, продажби и маркетинг, сервиз и поддръжка), така и поддържащите дейности (човешки ресурси, финанси и IT).




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"