fbpx

Избраха кой ще строи отсечката между Кресна и Крупник на АМ „Струма“

Определен е изпълнителят на  13.2 км участък от АМ „Струма“ през Кресненското дефиле.

Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски подписа решението за класиране на участниците в обществената поръчка за проектиране и строителство на отсечка между Кресна и Крупник. Това е платното в посока Кулата – София, което ще преминава източно от Кресненското дефиле по ново трасе.

Класираният на първо място е „АПП ЛОТ 3.2.1“. В дружеството участват: „Грома Холд“ ЕООД, „Европейски пътища“ АД, „Водно строителство – Благоевград“ АД, „Пътпроект“ ЕООД и „Вахостав-СК“.

В лот 3.2.1 е  участъкът  от км 375-ти до 389-ти км и прилежащите пътни връзки.  В него ще бъдат построени 3 тунела – „Симитли“ /211 м/, „Ракитна“ /1 135 м/ и „Стара Кресна“ /1 052 м/.

Съоръженията ще бъдат със системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението.

Ще бъдат изградени 10 виадукта с обща дължина 3,5 км, както и 3 надлеза и подлеза. Достъпът до трасето ще бъде осигурено чрез 3 пътни възела.

Пътен възел „Полето“ при 379-ти км ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Брежани и Полето, както и включване в автомагистралата в посока София.

Пътен възел „Мечкул“ при 384-ти км ще прави връзката от посока Кулата до селата Мечкул и Брежани, както и включване в автомагистралата в посока София.

Пътен възел „Стара Кресна“ при км 387-ми км ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Стара Кресна, Ощава, както и включване в автомагистралата в посока София.

Срокът за изпълнение на обществената поръчка е 1556 дни.

Проектът за изграждане на участъка от АМ „Струма“ през Кресненското дефиле ще се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"