Тримесечните приходи на Facebook надвишават очакванията на анализаторите. Прогнозата е за подобен растеж и в бъдеще поради увеличеното търсене на цифрови рекламни инструменти от компаниите.
Акциите на Facebook скочиха със 7% при търговията, след като официалната сесия приключи, тъй като най-голямата социална мрежа в света отчете 11% ръст на приходите. Това е най-бавното развитие в историята на компанията, но все пак над очакванията на анализаторите от 3%, сочат данните на IBES от Refinitiv, цитирани от Ройтерс.
Продажбите от реклама, които представляват почти всички приходи на Facebook, нараснаха с 10% до 18,3 милиарда долара през второто тримесечие, тъй като хората прекараха повече време онлайн през карантинния период и бизнесът бързо премина към онлайн пазаруване.
Броят на месечните активни потребители се увеличи до 2,7 милиарда, надминавайки прогнозите от 2,6 милиарда.
Facebook обяви, че продажбите на реклами през първите три седмици на юли са повече с 10% на годишна база, в съответствие с темповете на второто тримесечие, и прогнозира съпоставима цифра за третото тримесечие, също над очакванията.
Общите разходи нараснаха с 4% до 12,7 милиарда долара през второто тримесечие, а прогнозата на анализаторите беше за 12,5 милиарда долара.
Компанията продължи активно да набира персонал, наемайки 4200 нови служители през тримесечието, което е рекордно високо ниво.
Нетният печалба беше 5,2 милиарда долара, или 1,80 долара на акция, за трите месеца, приключили на 30 юни. Година по-рано нетната печалба на компанията беше 2,6 милиарда долара.
Анализаторите очакваха печалба от 1,39 долара на акция.