През последните три седмици отново се активира разпращането на фалшиви електронни съобщения от името и с логото на „Български пощи“.
Те са като анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще получи „награда“ – мобилен телефон, но трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.) и да заплати такса, съобщиха от дружеството.
В други случаи в съобщението се уведомява, че клиентът има пратка и трябва да заплати определена сума за нейното получаване, като е необходимо да предостави данни от банкова карта.
„Български пощи“ ЕАД обръща внимание, че не изпраща тези съобщения, не провежда анкети или игри, не раздава награди, не изисква по имейл заплащане на такси за доставка и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката.
Имейли, които не носят официалния адрес и не произхождат от домейна на дружеството, не бива да се приемат за достоверни. Томболи и игри, които не са обявени на официалната страница на дружеството, не съществуват.