През юли 2020 г. обявите за работа са намалели с цели 40% в сравнение със същия месец на миналата година, показва анализ на кариерната компания JobTiger, който разглежда публикуваните предложения за заетост във водещите сайтове за работа у нас.
Резултатите сочат и спад от 9% спрямо юни. Сравнени обаче с нивата на публикуваните обяви преди началото на пандемията, намалението е с 20%.
![](https://ikj.bg/wp-content/uploads/2020/08/обяви.png)
Тази година през юли са отчетени по-малко предложения за работа във всеки от основните сектори, като с най-голям спад спрямо предходния месец са „Хотелиерство и ресторантьорство“ (-21%) и „Здравеопазване и фармация“ (-19%), следват „Строителство (-11%) и „Административни дейности“ (-11%).
![](https://ikj.bg/wp-content/uploads/2020/08/обяви-1.png)
Изключение е секторът „Счетоводство, одит и финанси“, при който се наблюдава лек ръст от 2% в публикуваните обяви през юли спрямо юни.
Дяловото разпределение на предложенията за работа остава почти непроменено спрямо предходния месец, с водещи сектори „Търговия и продажби“ (21%), „Хотелиерство и ресторантьорство“ (16%) и „Производство“ (14%), следвани от секторите „ИТ“ (9,4%), „Транспорт и логистика“ (9,4%) и „Административни и обслужващи дейности“ (8,5%).
![](https://ikj.bg/wp-content/uploads/2020/08/обяви-2.png)
С най-голям дял от предложенията за работа е София – с цели 43% от общия брой. Дяловото разпределението на публикуваните обяви в останалите областни градове е: 9,4% за Варна, 8,9% за Пловдив, 3,4% за Бургас, 3,1% за Русе и 2,3% за Стара Загора. Общо, предложенията в изброените градове, представляват 70% от всички публикувани свободни позиции в страната през юли 2020 г.
Икономиката не е започнала своето възстановяване от кризата, предизвикана от пандемията с коронавирус, но към причините за по-ниския брой обяви през изминалия юли спада и летният отпускарски сезон, в който традиционно предложенията за работа са по-малко.
Изглежда, че засиленото в последните месеци предлагане на работа в сектора „Хотелиерство и ресторантьорство“, предхождащо туристическия сезон, е достигнало своя пик, като намалелият брой обяви в този сектор през юли оказва допълнително влияние върху общия брой предложения.