fbpx

Прокопаха 400 м от най-големия пътен тунел у нас

Първите 400 м от тунела „Железница“ на автомагистрала „Струма“ вече са прокопани.

Строителството започна през октомври 2019 г. и се копае едновременно в двете тръби. Работи се денонощно, без почивен ден. Целта е да се завърши до януари 2022 г.

Съоръжението ще е с дължина около 2 км, с две отделни тръби в посока и ще бъде най-дългият пътен тунел у нас.

От южната страна вече са прокопани 275 м, а от северната – 125 метра. Тунелът се изгражда по нов австрийски метод – прокопават се около 1,5-2 м във всяка тръба на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка с крепежни елементи и армиран пръскан бетон и анкери.

Съоръжението ще има също и два обслужващи пътя от двете страни на съоръжението и хеликоптерна площадка.

Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н.

Проектът за строителството на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Участъкът е с обща дължина 4,4 км и е разделен в 3 подучастъка, в това число и тунелът.

Подучастъкът преди тунела е с дължина 720 м. Той включва изграждането на мост, който ще е дълъг 540 м и ще преминава над 6 препятствия – р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на съоръжението.

Виадуктът се изпълнява по иновативна за България технология – потактово избутване на горното строене. Характерното при нея е, че се използва работна площадка с мобилни елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред вече готовия. При строителството на мостовото съоръжение няма да се спира движението по първокласния път Е79 София – Кулата, съобщиха от АПИ.

Третият подучастък е с дължина 1400 м и  се предвижда да бъде изградена аварийна връзка, която да може да отведе движението в посока София по път Е79 при настъпване на непредвидена ситуация в тунела.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"