fbpx

Омбудсманът настоява прозрачно и бързо да се върнат парите на гражданите за по-евтиния газ

Докато за газоснабдителните и енергийните предприятия са определени кратки и ясни срокове за възстановяване на разликите, уредбата на възстановяването на крайния потребител в законопроекта поставя основателни въпроси за правилното и коректно прихващане

Това пише омбудсманът Диана Ковачева в писмо до председателя на парламентарната комисия по енергетика Валентин Николов по повод Законопроекта за изменение и допълнение на Закона за енергетиката, внесен на 31 март 2020 г.

Според Ковачева предвидените в законопроекта процедури за възстановяване на разликата в сумите на следващите по веригата лица, не отчитат в достатъчна степен интересите на гражданите.

За тах разликата в сумите ще се отрази едва в изравнителните сметки, които се изготвят и предоставят до 15 юли т.г.

Според Ковачева този срок е твърде дълъг и несигурен в условията на извънредното положение в страната, което не се знае докога ще продължи.

Омбудсманът настоява гражданите да бъдат информирани по достъпен, ясен и разбираем начин за:

– Решенията на КЕВР, включително като им се даде възможност да участват при тяхното обсъждане;

– Изпълнението на задължението на „Булгаргаз“ ЕАД за възстановяване разликата в сумите на крайните снабдители на природен газ и на топлофикационните дружества;

– Извършените преизчисления на задълженията им за съответните месеци от доставчика на обществената услуга.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"