Връщаме се отново към магията на рекламата от средата на миналия век.
На една от рекламните страници на в-к „Икономически живот“ виждаме призива на ДЗИ към трудещите се да си направят застраховка „Живот“. Изтъква се, че тя съчетава дългосрочното спестяване и носене на риска за живота и трудоспособността. Гарантира се, че „при доживяване до срока на застраховката застрахованият получава цялата застрахователна сума като спестени пари“. Това се илюстрира с информацията, че през 20-те години от съществуването си ДЗИ е изплатил по застраховка „Живот“ 69 490 000 лева.
Съседното рекламно каре пък предлага примамливото послание на Държавната лотария (тази любима организация и на сегашния модерен българин). Приятната изненада е, че в онези години освен много пари, апартаменти и леки коли, от лотарията са могли да бъдат спечелени и вилни места!