75.1% от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си. За последните 10 години е отбелязан ръст от 42 процентни пункта. Това показва проучване на НСИ.
За достъп до мрежата домакинствата използват мобилните телефонни оператори (64%) и фиксирана кабелна връзка – 57.8%.
През 2019 г. с най-висок относителен дял на домакинства с достъп до интернет е Югозападният район (77.8%), а с най-нисък е Северозападният район – 70.8%.
Семействата с деца използват по-активно глобалната мрежа, като 90.5% от тях имат достъп до интернет при 70.0% за домакинствата без деца.
66.8% от лицата на възраст между 16 и 74 навършени години използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично на работа, вкъщи или на друго място, а 53.9% се възползват от глобалната мрежа по няколко пъти на ден. Най-активни потребители са лицата с висше образование (91.7%), както и младите хора между 16 и 24 години – 90.3%.
Една четвърт от лицата (24.5%) никога не са използвали интернет, като за десетгодишен период относителният им дял е намалял повече от два пъти.
Най-предпочитаното устройство за достъп до мрежата извън дома или работното място e мобилният телефон, който се използва от 63.2% от лицата.
Потребителите най-често използват глобалната мрежа с цел комуникация. 57.5% посочват, че извършват телефонни или видеоразговори по интернет, а 52.9% участват в социални мрежи.
Мъжете слушат музика онлайн повече от жените, съответно 31.9 и 27.6%. Нежният пол е по-активен в търсенето на информация, свързана със здравето – 37.8% срещу 22.7% за мъжете.
Потребители на облачни услуги са 18.6% от мъжете и 16.7% от жените.
През последните 12 месеца 25.4% от лицата са използвали глобалната мрежа за взаимодействие с органите на държавната и местната власт.