Защо съм свързан с Wi-Fi, но не и с интернет?

Защо съм свързан с Wi-Fi, но не и с интернет?

Това се е случвало на всеки един от нас в даден момент от нашата онлайн дейност. Wi-Fi сигналът е силен, но няма интернет връзка. Това е така, защото Wi-Fi и интернет са две различни неща и разбирането на разликата може да ви помогне да отстраните бъдещите проблеми с мрежата си.

Wi-Fi е регистрирано търговско наименование за група технологии, които позволяват на устройство като компютър, смартфон или игрална конзола, да се свързва безжично с локална мрежа (LAN) с помощта на радиовръзка. Wi-Fi замества нуждата от физически кабел между вашият уред и рутера – устройството, което управлява връзките между всички устройства в локалната мрежа.

Интернет е общо име за стотици милиони по-малки мрежи (LAN), свързани помежду си. В рамките на тези по-малки мрежи са милиарди устройства, свързани чрез TCP / IP протоколи. Тези компютри могат да бъдат свързани заедно с помощта на физически проводници, оптично окабеляване, радиовръзки или други технологии, които все още не са създадени.

Така че, когато устройството ви има Wi-Fi връзка, вие сте свързани към LAN. Но LAN, с която сте свързани, може да не е непременно свързана с интернет. В това се крие проблемът. Нека разгледаме по-отблизо.

Представете си, че вашето устройство е свързано с рутер чрез Wi-Fi, образувайки локална мрежа и вашата локална мрежа е успешно свързана с интернет.

Понякога връзката между вашата локална мрежа (управлявана от рутер, предавател или модем) и интернет намалява. Възможно е да възникне временен проблем с оборудването на вашия доставчик на интернет услуги, физически повреди на кабели, които ви свързват с мрежата на доставчика, или някакъв друг проблем. В този случай все още сте свързани с локалната си мрежа, но тя не е свързана с интернет.

Когато имате проблеми с интернет връзката, първо опитайте да рестартирате устройството си. Ако това не работи, какво ще направите след това зависи от товаq къде се намирате.

Ако сте вкъщи, можете да опитате да отстраните неизправностите на самия рутер (като рестартирате него например), а ако сте достатъчно технически квалифицирани, има други стъпки, които можете да предприемете, като използвате компютъра си, за да отстраните проблеми с интернет връзката си.

За да направите това, първо трябва да отворите командния панел на вашия компютър като администратор. Кликнете на старт менюто и напишете „cmd“ в търсачката. След това кликнете на иконката изобразяваща „черен прозорец“ с десен клавиш и натиснете „Изпълни като Администратор“. След като прозорецът се отвори, напишете следните команди:

ipconfig /release

И цъкнете „Ентър“. Ще излезе информация за вашата мрежова карта и IP адрес. След това въведете:

ipconfig /renew

Това ще накара вашият DHCP сървър да се рестартира и ще получите ново локално IP. Последната полезна команда, на която ще обърна внимание е за DNS сървъра и тя е:

Ipconfig /flushdns

Ако нищо от горепосочените неща не успее да реши проблема, обадете се на вашия интернет доставчик и докладвайте. Най-вероятно проблемът е някъде при тях.

Ако имате проблеми с интернет по време на работа, свържете се с вашия ИТ отдел и опишете симптомите си. Ако сте на обществено място – магазин, лекарски кабинет или ресторант, може учтиво да кажете на членовете на техния персонал, че нямате достъп до интернет. Не забравяйте, че проблемът потенциално може да е с вашето устройство, така че не очаквайте бързо нормализиране на ситуацията. Късмет!