fbpx

Ремонтът на магистрала „Тракия“ край Стара Загора ще струва 89 млн. лева

По експертна оценка ремонтът на разширения участък от 52 км от Автомагистрала „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора ще струва около 89 млн. лв.

70 млн. лв. са за пътната част, 15 млн. лв. ще са за подмяна на ограничителните системи в участъка на средна разделителна ивица и банкет, а 4 млн. лв. – за монтиране на пътни знаци в двете платна и полагане на хоризонтална маркировка.

Това съобщи в отговор на депутатски въпрос министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. 

Агенция „Пътна инфраструктура“ ще започне ремонта на платното в посока Бургас след 15 септември 2020 г., за да не се затруднява интензивният автомобилен трафик през летния сезон.

Изготвен е технологичен проект, който е съгласуван с Института по пътища и мостове. Изработва се и документацията, свързана с подготовката на задание за възлагане на ремонтно-възстановителните дейности.

Ще бъде въведена нова организация на движението, за да се спазват всички нормативни изисквания.

Със завършването на ремонта на дясното платно на участъка, са планирани  ремонтни дейности на ляво платно, но това ще стане последователно, за да се запази  пропускателна способност на магистралата, обясни министър Аврамова. 

Тя припомни, че на 1 юли сутринта беше пуснато движението по ремонтираните 5 виадукта на АМ „Тракия“ при 13-ти, 15-ти, 17-ти, 18-ти и 20-ти км.

АПИ работи и по съставяне на задание за изработване на идеен и технически проект за удвояване на габарита на обходния път на Враца, за да поеме  автомобилния поток след разширяването на пътя Видин-Ботевград.

Ще бъде изградено второ платно с две ленти за движение и ще се реконструира съществуващия двулентов път. По този начин обектът ще се интегрира в общия проект, така че всички участъци от Видин до Ботевград да отговарят на съвременните изисквания за скоростен път.

Пътят Видин – Ботевград, част от който е обходният път на град Враца, е приоритетен инфраструктурен проект с национално и трансевропейско значение, тъй като ще осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите „Хемус“, „Тракия“ и „Струма“, както и с държавите по протежението на европейския коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"