fbpx

15 млн. лева за реклама на туризма, обяви Ангелкова

Министърът на туризма Николина Ангелкова представи новия финансов механизъм, който ще се осъществява чрез маркетингови и рекламни  кампании на целеви за България входящи пазари.

Като начало ще се рекламира Черноморието за периода 1 май – 31 октомври, като ще се отразяват реализираните нощувки на чуждестранни граждани в местата за настаняване от Единната система за туристическа информация (ЕСТИ).

Механизмът ще се осъществи чрез обществена поръчка с четири обособени позиции – пазар Германия (5 млн. лв. без ДДС); пазар Великобритания – 2,5 млн. лв.); пазар Вишеградска четворка (Полша, Унгария, Чехия и Словакия – 3,75 млн. лв.); пазар Русия (1,25 млн. лв.).

Инициативата е съобразена с изискванията на Закона за обществените поръчки и с Европейската директива за обществените поръчки. Документацията ще бъде публикувана и в Официалния вестник на ЕС.

15 млн. лв. с ДДС са отделени за инициативата от републиканския бюджет.

Ще бъдат избрани изпълнители по всяка обособена позиция, които ще изготвят конкретни маркетингови дейности за онлайн и офлайн реклама в партньорство с представители на туристическия бранш – туроператори, които осъществяват продажби на туристически пакети за дестинация България на посочените пазари.

Предвидените суми ще бъдат усвоени само при доказан резултат – ръст  на организирани туристически посещения през лятото на 2020. Ще се платят 15% авансово, а останалите 85% – след отчет от изпълнителя за конкретни постигнати резултати и одобряване от възложителя.

Идеята на Министерството на туризма е механизмът да се приложи пилотно за Черноморието и ако се окаже работещ за повишаване броя на туристите, впоследствие  да се разшири.

С него се очаква притокът на туристи към страната ни да се увеличи с 200-300 хиляди, прогнозира министър Ангелкова. През летния сезон  – от юни до края на септември 2019 г., страната ни е посетена от над 5,4 млн. чужди туристи.

Красимир Станев, изпълнителен директор на Албена АД, очаква потокът чрез механизма да се увеличи с 10 на сто за лятото на тази година.

Според Добрин Иванов, заместник-председател на АИКБ, механизмът е добро начало да се обвърже финансирането с постигнатите резултати.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"