fbpx

Авиопревозвачите са в ступор, разчитат на държавна подкрепа

Страховете в авиокомпаниите се засилиха в четвъртък, след като австралийският превозвач Qantas Airways Ltd помоли повечето от своите 30 000 служители да си вземат ваканция.

Немската Lufthansa пък заяви, че секторът не може да оцелее без държавна подкрепа, ако епидемията от коронавирус продължи дълго време.

„Разпространението на коронавирус постави цялата глобална икономика и нашата компания в безпрецедентно извънредно положение“, заяви изпълнителният директор на Lufthansa Карстен Спор, цитиран от Ройтерс.

Други висши служители в бранша също призовават за подкрепа от правителството.

Авиокомпаниите по света преживяват рязък спад на пътническия трафик поради коронавирусната епидемия и свързаните с това ограничения, обхващащи все повече страни.

Президентът Доналд Тръмп миналата седмица обяви 30-дневна забрана за влизане в Съединените щати от Европа, в отговор на призиви за действия за ограничаване на бързо разпространяващата се коронавирусна епидемия.

От 16 март Русия има ограничен въздушен трафик със страните от ЕС, Швейцария и Норвегия.

В сряда руското правителство заяви, че ще ограничи полетите от Русия до Великобритания, САЩ и ОАЕ от 20 март.

Руските авиокомпании оцениха загубите си от затварянето на полети поради коронавирус на повече от 100 милиарда рубли, а Федералната агенция за въздушен транспорт вижда рисковете от фалит на авиокомпаниите.

Ограниченията на полетите поради коронавирус засегнаха около 40% от международния пазар за въздушни превози на руски авиокомпании, се казва в писмо до министъра на транспорта на Руската федерация Асоциацията на операторите на въздушен транспорт и предлага да се възстанови ДДС за всички вътрешни полети.

Администрацията на Тръмп в сряда поиска от Конгреса да одобри заеми на стойност 50 милиарда долара на местните авиокомпании, за да се справи с епидемията.

„За съжаление, това не е обикновен дъждовен ден“, каза Нейт Геттен, старши вицепрезидент на American Airlines American Airlines.

„Това са извънредни обстоятелства и е необходима допълнителна подкрепа, за да се защитят работните места и да се гарантира, че може да продължи да разчита на нашата индустрия след края на кризата.“




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"