Близо 50% от българските потребители обмислят значително да съкратят използването на парите в брой в следващите месеци, заради притеснения от пренасяне на вирусни инфекции.
Това показва ново проучване на Paysafe, водеща глобална платформа за дигитални плащания с над 1200 служители в София.
Към момента потребителите в България се нареждат на второ място сред държавите, обект на проучването (САЩ, България, Австрия, Италия, Канада и Великобритания) по притежанието на пари в брой във всеки един момент.
56% от запитаните са готови да преминат основно към безкешови плащания, като основна причина за това посочват COVID-19; 78% споделят, че за последния месец са извършвали такива плащания.
Настоящата ситуация с COVID-19 и очакваните последици оказват влияние и върху нагласите на потребителите към онлайн пазаруването. Изследването разкрива следните любопитни нагласи:
46% от потребителите отчитат, че в резултат на COVID-19 очакват по същото време следващата година обемът на онлайн покупките им значително да се повиши.
77% от анкетираните пазаруват онлайн. Само 21% са твърдо убедени, че парите в брой са най-безопасният метод на разплащане по време на криза
Абонаментите за различни предплатени продукти, услуги и апликации (напр. регулярна доставка на храна, вестници и списания, апликации като Netflix и Spotify) все още не са твърде разпространени у нас въпреки нарастващата им популярност в света – 45% нямат нито един абонамент, 19% – един, а едва 17% – два.
„Изправени сме пред глобално предизвикателство, което очакваме да окаже влияние върху различни аспекти от живота ни, включително и към предпочитанията ни към методите на плащане. В България почти три четвърти от потребителите все още избират плащанията в брой спрямо безкешовите методи. В същото време обаче се забелязва увеличение на дела на тези, които предпочитат дигиталните портфейли и платежните карти – особено сега в ситуация на социална дистанция“, сподели Мирослав Божилов, генерален директор на Paysafe за България.
Сигурността на личните данни при безкешовите плащания остава тема с приоритетно значение за потребителите в страната. За 42% от българите защитата от измами е водеща, последвана от сигурност на данните им (37%). В същото време обаче, изборът на дигитален метод за плащане зависи от най-много от цената на услугата за 39% от потребителите в България.